Home / Vermoeidheid / Al meer dan een half jaar ziek
Goedenavond,
Ik ben een jongen van 20 jaar en het afgelopen half jaar heb ik verschillende soorten klachten gehad en heb ik nog steeds. Zo hevig dat ik tussentijds een pauze heb moeten nemen met mijn HBO-opleiding. Tijdens de zomervakantie in Spanje merkte ik het pas echt goed op, ben er denk ik tijdens het werken ook doorheen gelopen. De maanden ervoor had ik ook al vaker last. In Spanje heb ik een MRI en CT scan van mijn hoofd laten maken en hier kwam niets uit. Het gaat om de volgende klachten vanaf het begin (ca. Mei 2016):
-Enorme hoofdpijn, iedere dag weer. Soms is het weg en dan kan het weer erg opkomen.
-Enorme vermoeidheid, vooral in mijn gezicht merk ik dit. Tijdens bijvoorbeeld het auto rijden kan ik mijn ogen al amper open houden. Daarnaast voelt mijn lichaam ook erg vermoeid. Het lukt op bepaalde momenten al lastig om een arm omhoog te tillen.
-Slecht uitzien, enorme wallen onder de ogen en iedereen zegt dat ik er op bepaald momenten heel wit/bleek uitzie. Terwijl ik van Indonesische komaf ben en altijd wel een kleurtje heb :).
-Enorm vlaak plassen, vooral s'nachts valt het erg op, bepaalde nachten ga ik soms wel 6 keer naar de wc. Soms pijn bij het plassen/witte vloeistof na afloop. (Geen SOA)
De bovenstaande klachten spelen al sinds het 'begin'. Onderstaande klachten hebben zich de afgelopen maanden ontwikkelt en af en toe aanwezig.
-Hartkloppingen (Misschien dat ik me een tijd lang heb druk gemaakt erover, nu valt het mee)
-Stemmingswisselingen, ik kan soms ineens uit mijn slof schieten en een moment erna weer erg vrolijk zijn (Mits ik me goed voel)
-Enorme spierpijn als ik bijvoorbeeld mijn arm uitsteek om een glas drinken te pakken, vooral spierpijn in armen en benen. Het is niet dat ik erg belastend sport of iets dergelijks, want sporten uberhaupt gaat momenteel al niet.
-In rust (Als ik op de bank of op bed lig/zit) spiertrekkingen in mijn armen/benen vooral. Als ik bezig ben en iets aan het doen ben is er niets, maar als ik op bed lig heb ik een aantal keer dat mijn (spieren) armen en benen een aparte beweging maken, een soort schrok. (Ook geen tic of iets dergelijks, het gebeurd namelijk direct, geen controle over.)
-Slaapproblemen, ook door de aantal keren naar de wc 's nachts.
De afgelopen maanden ben ik veelal bij de huisartsenpraktijk en de poh ggz arts geweest, uit het bloed onderzoek komt niets en ik heb een beetje het gevoel dat mijn dokter denkt dat ik mij aanstel. Terwijl dit echt niet zo is, er komt alleen steeds niet uit het bloedonderzoek. De dokter heeft het de eerste 4/5 maanden afgeschoven op Pfeiffer, dat was iedereen's gedachten zo een beetje.
Nu na meer dan een half jaar ben ik op aandringen van mijn directe familie doorverwezen door de huisarts naar een internist in het ziekenhuis. De afspraak staat voor morgen (11-1-2017), nu typ ik dit lange bericht om jullie om advies te vragen. Zijn er bepaalde dingen die ik nog kan vragen om te onderzoeken of wat het zou kunnen zijn?
Het zou fijn zijn als er geen bangmaak verhalen/suggesties komen, want dan slaap ik niet erg goed vannacht.
In ieder geval alvast hartelijk bedankt dat jullie de tijd namen om mijn verhaal te lezen en ik zou graag andere ervaringen horen van mensen!
Gr,
Joost
Je klachten lijken een beetje op een burn-out.
Doe eens de test op: http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Heel erg bedankt met het meedenken, maar ik denk dat het dat niet is. Het komt niet echt overeen helaas. Daarnaast heb ik ook heeeel weinig gedaan vanaf de zomervakantie tot nu.
Oja, wel even vergeten te vermelden is dat ik al sinds de zomervakantie opgezwolle lymfeklieren in mijn liezen heb, als extra info.
Weet je zo wat er allemaal onderzocht is met het bloedonderzoek?
Het zijn vreemde klachten.. en toch doen ze mij aan burn-out denken..
Is er voorafgaand aan het ontstaan van de klachten iets ingrijpends gebeurd? Heb je een tekenbeet gehad? Ben je op vakantie geweest?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Voor zover ik weet is er geen tekenbeet geweest, ik heb toendertijd een oorontsteking gehad. Daarom hebben ze toen in het ziekenhuis een mri scan gemaakt. Verder is daar niets uitgekomen.
Ik gebruik nu Ibuprofen 600 mg icm met Paracetamol 1000 om de pijn te onderdrukken. Op aanraden van mijn huisarts.
Ik gebruik geen drugs, voor die tijd dronk ik wel eens, maar tegenwoordig helemaal niet meer.
Ik waardeer je input in ieder geval zeer!
Moeilijk....
Ik denk dat je maar eens even moet kijken of de internist hier nog ideeen over heeft. Ik zou zo 1-2-3 geen onderzoek kunnen bedenken..misschien je immuunsysteem laten controleren met bloedonderzoek..
Ja dat ga ik zeker laten doen, vind het zelf ook erg lastig. Oo, wat ik nog vergeten te zeggen ben is dat ik ook enorme last heb gehad van mijn Zaadballen/bal, vooral de linker. De huisarts zei dat het niet belangrijk was of iets dergelijks en dat het geen kwaad kon.
Dat nog even tussendoor, hartstikke bedankt voor je hulp!
Dat zou dan toch een bijbalontsteking geweest kunnen zijn. Dat zou de afscheiding uit je penis wel kunnen verklaren. Je schreef eerder dat dat geen soa was. Is er wel een soa test gedaan?
Ja, die is wel gedaan, maar er kwam niets uit. Verder ben ik vandaag bij de internist geweest en daar is het verhaal dat ze nog een keer bloed gaan prikken. Ze zullen vooral naar de minder voorkomende/ zeldzamere dingen zoeken. Volgens mij naar bepaalde hormonen en dergelijke.
Daarnaast wordt er ook nog een echo gemaakt van mijn organen.
Hopelijk komt er eindelijk wat uit!
Even afwachten dus.. laat even weten als je de resultaten van de onderzoeken hebt..
Hoi Tandor,
Gister de uitslag binnen gekregen en er komt helemaal niets uit. Ik weet het inmiddels niet zo goed meer en ik weet niet wat ik kan doen om dit te stoppen.
Bloedtesten waren goed, Echo's waren goed en foto's van de longen ook. Dat is opzich ook wel fijn om te horen!
Het is zeker goed dat er niks is gevonden, maar aan de andere kant blijf je nog steeds met de vraag zitten van wat er dan wel aan de hand is. Zoals ik eerder al aangaf, passen je klachten bij een burn-out.
Ik wil je toch nog eens vragen om 2 testen te doen. Deze 2 testen samen, kunnen toch iets zeggen over je klachten en oorsprong. En dan zeg ik niet dat het hyperventilatie moet zijn of een angststoornis. Misschien kunnen de uitslagen van de testen wel een richting aangeven waarin gezocht moet worden.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!