Vaginale klachten

Ik heb hier vaker gepost, mijn meest recente was dat ik eerst dacht schimmel infectie te hebben en daar 2x een orale pil voor heb gekregen (waar twee week tussen zat per pil). Daarna waren veel klachten wel weg, maar het branderige gevoel bij de ingang van de vagina bleef wel en ik heb nu afscheiding.

Ik had eerst helemaal geen afscheiding tot twee week geleden en branderige gevoel is er dus nog een beetje. Soms maar 5min, soms een heel uur, het varieert heel erg.

Ik heb een kweektest laten doen, maar er kwam niks uit. Geen schimmel en geen bacterie problemen.

De dokter en ik waren daarom clueless. Zij zei "misschien is het hygiene, het ziet er wel geirriteerd uit", dus ze vertelde me dat ik in bad bijv met een washandje erlangs moet in plaats van met de handen erlangs vegen (dit deed ik eerst) en als ik douche dus met de douchekop schoonmaken. Klinkt logisch.

Ze vertelde me ook dat ik mijn zalf voor schimmelinfectie toch maar door moest gebruiken, maar hier zit het probleem dus. Elke keer dat ik die zalf gebruik voelt mijn vagina juist raar en onprettig. Niet pijnlijk, maar absoluut niet fijn, en dat terwijl ik hem nu expres 1x per dag doe in plaats van 2x per dag.

Kan ik niet tegen die zalf of is dit normaal?
    En weet iemand wat het probleem kan zijn als mijn enige klachten nu roodheid is met een branderig gevoel en vrij veel afscheiding?

Ik heb ik al die tijd dat ik klachten heb nooit jeuk gehad trouwens. Ik ben 21 jaar en ben nog maagd, dus een SOA hoort het niet te kunnen zijn.

Reageren

[quote]Elke keer dat ik die zalf gebruik voelt mijn vagina juist raar en onprettig.[/quote]Dat is op zich natuurlijk niet zo vreemd als je met een applicator de zalf inbrengt.
    Het is mogelijk dat de zuurtegraad van je vagina niet in orde is. Misschien doe je er goed om een verwijskaart te vragen voor de gynaecoloog om je vagina eens goed te laten onderzoeken.

PS
    ter info:
    Ook door orale seks of buiten vaginaal contact kun je een SOA krijgen.

Reageren

Het is niet inbrengen, het is zalf voor extern gebruik (of hoe de verwoording ook was). Het voelt wel raar vooral op de aangebrachte plek. Ik wist dus alleen niet of dit normaal is. Ik heb het vanmiddag om 13u gebruikt, nu nog last.

Maar als de zuurtegraad niet goed is heeft dat toch vaak met schimmel of bacterie te maken? Want het laboratorium heeft hier niks op gevonden, want daar ben ik op getest. Daarom wisten de dokter en ik wat er niet was, gezien het dus goed hoort te zijn.

Ik heb ook geen orale seks of dergelijke, niemand die aan mijn intieme plekken heeft gezeten, behalve de huisarts.

Reageren

Welke zalf gebruik je?
    Je klachten lijken toch nu wel op een schimmelinfectie. Het heeft dan alleen weinig zin om een zalf voor uitwendig gebruik te nemen.

Reageren

Tja het is wel zalf voor uitwendige schimmelinfectie (dat is het woord dat ik zocht)... en gezien twee keer een orale pil niet heeft gewerkt (de eerste verminderde wel, de tweede had gewoon geen effect) is het ook al zo vreemd (want een orale pil zal toch overal in je lichaam effect moeten hebben?).

Een vaginale pil is geen optie voor mij gezien ik daar de vorige keer echt niet goed op reageerde, en mij werd al verteld dat een orale pil al als laatste oplossing wordt gekozen, ik heb haast het idee dat het beste niet heeft gewerkt.

De zalf die ik gebruik is Clotrimazol, dat is de enige die ik toen kreeg zonder recept, want ik had hem gekocht toen ik nog niet zeker wist wat ik had (toen vermoedde ik ook blaasontsteking omdat ik geen jeuk heb, dus probeerde meerdere dingen zoals ook cranberry pillen etc).

En qua hygiëne gebruik ik nooit zeep etc, altijd gewoon water, want ik heb het altijd al vreemd gevonden om zeep op zulke plekken te gebruiken.
    Het enige wat ik kan verbeteren is winkels vinden die katoenen onderbroeken verkopen gezien ik er maar drie heb, maar dit schijnt het moeilijkste van de wereld te zijn. Zelfs bij de Zeeman zag ik er geen.

Reageren

[quote]Een vaginale pil is geen optie voor mij gezien ik daar de vorige keer echt niet goed op reageerde[/quote]als je hiervan een allergische reactie kreeg, zit het er dik in dat je die dus ook van clotrimazol krijgt. Wat die orale pillen betreft: dat werkt dus ook niet bij iedereen altijd.
    Ik denk dat je er toch goed aan doet om de gynaecoloog op te zoeken. Hema heeft nog betrekkelijk veel katoenen ondergoed overigens.

Reageren

Ik weet niet of het een allergische reactie was of dat ik gewoon iets verkeerd deed, ik weet alleen dat het alleen maar meer brandde en jeukte toen. Dat was twee jaar geleden. Toen ging ik om 1 uur 's nachts in bad zitten tot het over ging. Vreselijk.

Zitten er hoge kosten aan een gynaecoloog? Ik ben er echt nog nooit geweest en ken ook niemand die er is geweest. Ik heb het al vrij krap tijdens de maanden dat school ook betaald moet worden namelijk.

Ik zal morgen direct bij de Hema kijken en hoop dit keer succesvol te zijn. Ik weet zeker dat het de situatie wel zal verbeteren.

Reageren

De gynaecoloog zit in het basis ziektekosten pakket.

Reageren

Dan zal ik een gynaecoloog bezoeken, maar ik ga eerst kijken bij de dokter of ik inderdaad niet allergisch bent voor een of andere ingrediënt die in de zalf en die pil zat toen, want ik vertrouw het verder niet. Ik denk niet dat een gynaecoloog zich daarmee bezig houdt...

Reageren

De bijsluiter zegt dat branderig gevoel een bij effect is. Nou, ik vind dit nog vervelender dan de infectie zelf.

Reageren

De gynaecoloog zal zich bezig houden met de klachten die je hebt, daar is die arts voor.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vaginale klachten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe