Home / Vrouwenzorg / Wondje baarmoeder
Tijdens de gemeenschap heb ik last gehad van erge bloed verlies. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts en ze vertelde me dat ze een wondje zag op de baarmoederhals of baarmoedermond. Ik weet het niet meer precies. Een aantal dagen later had ik ern nieuwe afspraak om een uitstrijkje te laten maken en ze heeft mijn onderbuik onderzocht. Bij de baarmoeder was het erg gevoelig. Ze hebben de urine ook onderzocht maar door het uitstrijkje is er ook veel bloed bij in het urine potje gekomen. De uitslag was dat er veel eiwitten en een ontsteking in zat. De volgende dag heb ik de ochtend urine naar de huisarts gebracht en toen was de urine schoon, ze hebben niks kunnen vinden. Ik vraag me af of het door de bloeding van de baarmoeder komt, dat ze de dag ervoor wel ontsteking zagen en de dag erna niet? Maar ik kreeg als antwoord dat het kwam door de bloeding en dat het dus niks is?! Maar een ontsteking kan toch ook in het bloed te vinden zijn? Of is dat bij een urinetest anders? Ze hebben meteen gekeken of het mogelijk was dat ik zwanger ben, maar dat is niet het geval.Sinds maandag heb ik last van lage buikpijn en pijn in mijn onderrug, ik ben ontzettend moe, voel me slap en een koortsig gevoel maar de temp schommelt de hele tijd tussen 37,1 en 38,1 graden. Alles in mijn lichaam doet me pijn. Constant misselijk maar ik hoef niet te spugen en een opgeblazen gevoel. De huisarts belt me als ze de uitslag van het uitstrijkje binnen hebben en tot die tijd moet ik het gewoon afwachten. Ik weet dat ik het onderzoek moet afwachten, maar mijn huisarts is zo onduidelijk en kan me geen antwoord geven op mijn vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Dankje.
En wat kwam er uit het uitstrijkje? Hebben ze je urine op soa getest of het uitstrijkje? Ik zou toch weer bellen met de huisarts!
Ze hebben de urine voor de zekerheid getest omdat ik ook erg misselijk ben. Dus om te kijken of er ook een zwangerschap meespeeld. Maar dat was niet het geval. Het uitstrijkje is gemaakt om de baarmoeder te onderzoeken. Van een soa gaan we niet echt uit. Ik ben al 13 jaar samen met mijn eerste partner.
Oh vergeet ik het bijna. De uitslag van het uitstrijkje is nog niet bekend.
Er zijn twee dingen die je niet door elkaar moet halen.
Een wondje in je vagina, op de baarmoedermond of hals kan dus een ontsteking vormen. Bij een urine onderzoek hoeft niet zichtbaar te zijn. Immers de urine komt niet uit je vagina.
[quote]Ze hebben de urine ook onderzocht maar door het uitstrijkje is er ook veel bloed bij in het urine potje gekomen. De uitslag was dat er veel eiwitten en een ontsteking in zat. [/quote]
Dit was dus een toevalstreffer. Er is namelijk lichaamsvocht uit je vagina (het bloed) in de urine terecht gekomen. Daarom dat een ontsteking kon worden vastgesteld.
Bij het volgende urineonderzoek was dat dus niet het geval.
Het uitstrijkje zal zeer waarschijnlijk wel duidelijkheid geven.
Daarnaast zou natuurlijk een bloedonderzoek gedaan kunnen worden waarbij de ontstekingswaarden worden gecontroleerd.
Graag gedaan.
Laat even wat weten als je de uitslag hebt.
Succes en beterschap.
Groet
Tandor
Dankje! Als ik meer weet dan laat ik een bericht achter.
Ik heb al een tijdje een wondje bij mijn baarmoedermond.
Nu is die 6 maanden geleden dicht gestipt, nu denk 2 maanden terug is het weer open.
De pijn is erger als de vorige keer maar mijn andere (nieuwe) arts zegt dat het niet mee te maken kan hebben? Is dat echt zo?
Want een wondje doet toch gewoon pijn?
Of is het alleen bloeden tijdens en na de sex?
Mijn andere arts die het eerst had dicht gestipt zei dat wel pijn kan doen maar nu zegt de nieuwe arts dat dat niet echt kan wat is het dan wel?
Waarom heb ik dan pijn als het wondje weer open is? Dus bloeden en geen pijn toen het even dicht heeft gezeten?
Weet iemand wat nou echt zo is?
Of dat er iets anders is waarom je wel pijn heb tijdens of na de sex?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!