- Anoniem31 juli 2023 om 19:31
Hoi,
Mijn ortho, tandarts en nieuwe tandarts zeggen allemaal wat anders. De ene maakt mij spaansbenauwd en de ander stelt mij gerust. Ik weet uiteraard niet meer wie ik moet geloven en wat de beste keuze is om te maken.
Vandaag bij de tandarts geweest (was een nieuwe tandarts). Nou foto’s gemaakt van gebit voor controle. Vervolgens gevraagd hoe de kiezen stonden en toen begon mevrouw gewoon te lachen en te zeggen dat er helemaal niks goed staat. In het verleden al eens door een orthodontist te horen gekregen dat ik al mijn kiezen kapot zal bijten als ik geen beugel nam. Mijn tandarts die ik normaal gesproken heb en al jaren ken zegt juist dat mijn kiezen goed staan en dat ik helemaal niet mijn kiezen kapot ga bijten. De tandarts van vroeger is er nog steeds, maar werkt waarschijnlijk wat minder vaak.
Ik vond dat ik uitgelachen werd vandaag wel heel erg bijzonder. Het maakt mij behoorlijk onzeker en weet niet zo goed wie ik nou moet vertrouwen. Het gaat toch om mijn gebit, dus vind het behoorlijk belangrijk.
Wat nu?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 juli 2023 om 19:38De nieuwe tandarts en de orthodontist zijn dan beide in ieder geval van mening dat het niet helemaal goed is. Maar voor de rest kan ik hier helaas ook niets over zeggen
ReagerenAnoniem31 juli 2023 om 20:16Orthodontist zei dat ik mijn kiezen kapot zou bijten. Beide tandartsen vonden dit onzin, alleen de nieuwe tandarts zei wel dat ik sneller slijtage kan krijgen. Beide tandartsen zie ik in september, dus zal dan opnieuw met beide overleggen.
Het maakt mij ieder geval wel onzeker. En dat ik uitgelachen wordt is alles behalve professioneel.
Reageren