- Willy de Woofer24 augustus 2024 om 10:29
Ik ben een man van 69 jaar. Al in de pubertijd ging het mis met mijn gebit. Tien gaatjes elk half jaar was heel normaal.
Na talloze steeds groter wordende vullingen, werden het kronen, kronen met opbouw en een brug. Op dit moment heb ik alleen nog maar onder- en boventanden, op anderhalve kies na. Onder heeft de tandarts een “plaatje” laten maken met daarop een paar kiezen. Dit is al het tweede plaatje, omdat het eerste braakneigingen veroorzaakte. Het huidige is ook een rotding, maar net draaglijk, tenminste als ik het vastplak. Zojuist is de kiezen-brug afgebroken. Volgens de tandarts heb ik te weinig kaakbot voor een implantaat. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Wat ik wel weet, is dat mijn gebit al een nieuwe auto heeft gekost. Ik moet er niet aan denken twee complete kunstgebitten te moeten nemen. Die grote overhangende randen tot achter in mijn keel, laten we op voorhand al kokhalsen. Kan iemand mij adviseren? Bij voorbaat veel dank. Groeten, Wil2 reactiesReagerenSuus24 augustus 2024 om 11:06Ik denk dat je dit toch beter met een tandarts kunt overleggen en die zijn hier helaas niet op het forum aanwezig
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2024 om 12:07Er zijn geen grote overhangende randen tot in je keel bij protheses.
Reageren