- Anoniem23 juni 2016 om 17:50
Hallo allemaal,
Ik ben een jongen van 19 jaar en heb nu ongeveer 9 maanden last van mijn gezichtsspieren. Het begon ermee dat mijn ooglid begon te trillen als ik mijn spieren rondom mijn oog aanspande (als ik lach bijvoorbeeld). Dit gebeurde aan een kant. Verder zorgde dit ervoor dat ik in het dagelijks leven moeite kreeg met de simpelste gesprekken doordat ik moeite had om te lachen of glimlachen. Dit werd erger wanneer ik een beetje zenuwachtig was of ongemakkelijk voelde. Nu na deze 9 maanden heb ik niet meer echt last van de spier trekkingen in mijn oog alleen kan ik nog steeds niet optimaal gebruik maken van de spieren rondom mijn oog. Als ik wil lachen of glimlachen gaan deze vaak trillen, de trillingen zijn soms ook in mijn lippen en in de spieren naast mijn neus. En mijn vingers/handen trillen vaak ook erger dan normaal is, als ik bijvoorbeeld een sigaret vast houdt gaat deze soms als een gek trillen en kan ik mijn vingers niet stil houden. Eerst dacht ik dat het vanzelf wel zou overgaan maar dat gaat het niet. Ik heb er ook last van in situaties waar ik volledig op mijn gemak voel. Daarom denk ik dat het niet komt door de zenuwen. Ik ben al naar de dokter geweest en op mijn verzoek een afspraak bij de neuroloog gemaakt waar ik binnenkort een MRI-scan heb. Maar ik heb het gevoel dat de neuroloog het niet helemaal begrijpt en denkt dat het aan stress of angst ligt.
Zijn er mensen die enig idee hebben wat dit kan zijn? Zeer benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Anoniem
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 juni 2016 om 17:55Het zou een aandoening van je aangezichtszenuw kunnen zijn..maar daar zou de neuroloog dan achter moeten komen
Reageren