- Anoniem12 mei 2015 om 15:38
Dag mensen,
Vanaf oktober 2014 ben ik helaas gestopt met voetbal. Ik kreeg sluipsgewijs last van mijn hamstring en dit wordt maar niet beter. Mijn hele rechter keten is stijf. Mijn bovenbenen, hamstrings, onderrug en kuiten. Ik heb al 5 verschillende fisio’s gehad maar geen van hen kan mij echt vertellen wat het precies is, waar het vandaan komt en hoe ik er vanaf kom. Bij de laatste fisio heb ik 5 dry needling behandelingen gehad. Dit werd gedaan in mijn bovenbeen, hamstring en de onderrug. Dit werkte eventjes maar al snel keerde het weer terug in zijn oude staat. Ik kan dus niet zeggen dat het effectief is. Alleen voor even dan. Ik fitness 2 keer per week en doe rustig aan met de benen. Ik ben gestopt met hardlopen want daar werd het alleen maar slechter van en merk dat de rechterkant beperkt is.
Ik doe oefeningen waarbij ik mijn benen los zwaai(rechts komt minder ver dan links en is gevoelig met zwaaien) en voorzichtig oprek met elastiek. Daarnaast heb ik een foamroller waarbij ik mijn spieren losmaak. Ik ben ook nog bezig geweest met een tennisbal waarbij ik de hamstring ging irriteren. Het wordt echter helemaal niet beter en daarna is het juist alleen maar gevoeliger geworden. Het vreemde is dat ik constant stijve spieren heb aan de rechterzijde en ik eigenlijk alleen maar losmaak en masseer.
De pijn komt voor mijn gevoel mij de aanhechting met de bilspier naar de hamstring. Daarnaast merk ik met lopen dat er een knak aan de rechterkant van mijn heup zit, dit is bij de peesplaat. Deze knak is niet gevoelig maar lijkt mij niet gebruikelijk. Althans, links heb ik het niet. Ik voel met lopen ook dat de rechterkant minder soepel is en zwaarder voelt.
Bij mijn weekendjob doe ik vrij intensief werk waarbij ik veel loop en spullen verplaats. Aan het einde van de dag begin ik steken te voelen bij mijn bil. Dit was laatst ook het geval aan de linkerkant trouwens maar deze kant voelt wel goed.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil graag weer voetballen.
2 reactiesReagerenAnne21 augustus 2017 om 19:09Vervelend dat je dit had! Ik heb exact dezelfde symptonen. Is jouw probleem opgelost? Zo ja: hoe?
ReagerenMike3 januari 2019 om 11:25Ik heb ook dezelfde klachten aan mijn rechterzijde. Ben bij verschillende fysiotherapeuten geweest en heb diverse soorten behandelingen gehad (dry needling, massage, manueel therapie). Een half jaar geleden zijn mijn bekken in de goede stand gezet, nadat er een scheefstand was ontdekt. Dit heeft enigszins geholpen, maar met hardlopen en wielrennen blijf ik last houden.
Hoe gaat het met jullie nu? Wat hebben jullie er aan gedaan?
Reageren