- Marcel Jagerman3 december 2012 om 19:21
Sinds een paar maanden heb ik structureel pijn als ik zit onder mijn rechter been (vlak onder m’n bips ongeveer).
Met lopen en rennen heb ik vrijwel geen last er van. Ik denk dat het met zaalvoetbal ook gebeurt is, want dat doe ik ongeveer 2x per week.Ik ben vervlgens naar de fusio. Deze constateert dat het echt de hamstrings zijn.
Na 3 fysio bezoeken waarbij gebruik werd gemaakt van dry needling (= dunne naalden welke de spanning uit je spieren weg zou nemen, niet bepaald pijnloos), ben ik doorverwezen naar de sportarts omdat er nog geen verbetering optrad.
Deze gaf aan dat het waarschijnlijk een wervel is bij m’n onderrug welke een beetje stug was bij het rekken naar de rechterkant. Ook zei hij dat het niet een typische hamstring-blessure is, daar ik gewoon op volle kracht kan voetballen en rennen.
Hij gaf aan dat de pijn na 2 behandelingen van de fysio (welke hij nieuwe instructies gaf) drastisch zou verminderen.
Helaas heb ik nog steeds even veel last (na afgelopen woensdag bij de fysio te zijn geweest) en heb ik zelfs meer last op een andere plek eronder gekregen (denk door die vervelende naalden).
Nu heb ik woensdag weer een vervolgafspraak bij de fysio, maar heb t gevoel dat ze eigenlijk maar wat aan het gissen zijn.Wat is nu het beste om te doen?
Autorijden, zitten, liggen op de bank…het geeft echt heel veel zeurende last.
Zaterdag moet ik wat langer rijden in de auto en daar zie ik nu toch wel aardig tegenop.Ik hoop dat u me kunt adviseren.
2 reactiesReagerenWendy4 september 2017 om 16:48Dag Marcel, ik zie dat dit een zeer oud bericht is, maar ik herken jouw klachten en bij googlen kom ik zo weinig gericht tegen. Als je autorijden en pijn aan Hamstring zoekt, komt er maar weinig uit. Ik was benieuwd of er bij jou al meer duidelijkheid is over de kwaal, het euvel en vooral de oplossing!
Gr. Wendy
ReagerenTMAA15 mei 2018 om 14:15Ik heb precies hetzelfde kwaaltje, sinds een paar maanden krijg ik last van mijn hamstring tijdens het rijden. Nu merk ik het ook wanneer ik gewoon zit alleen is het dan minder aanwezig.
Reageren