- Anoniem15 november 2014 om 12:20
Hallo ik ben een man van 41 jaar en ik doe al 17 jaar aan fitness. in mijn jongere jaren tilde ik grote gewichten op en had daarbij nergens geen last van. maar tegen mijn 40ste begonnen de problemen.ik kreeg ineens problemen met borst oefeningen en met name bij het bankdrukken. ik ging hievoor minder gewicht pakken en probeerde het zo, maar na een tijd ging dat ook niet meer. mijn hand begon vaak zeer te doen en ik wist nog niet goed waar het vandaan kwam. een tijd later kreeg ik ook onderarm problemen. pijntjes hier en daar. en toen ineens last van mijn schouder. ik ben moeten stoppen met borst trainingen omdat je daarbij je schouders niet kan ontzien. rug trainingen gaan nog enigsinds met name roei oefeningen gaan goed. maar biceps trainingen gaat ook niet meer. vermoedelijk is mijn bicepspees ontstoken aan de aanhechting van het bot onder het schouderdak. Hierdoor ontstaat een inklemming van weefsels bij het heffen van de arm. ik heb veel pijn van de ontsteking en in sommige posities van het heffen van de arm.de laatste tijd was de pijn een beetje weg in rust. maar ik heb nu 1x een behandeling shockwave gehad bij de fysio en de pijn in rust is weer helemaal terug. toen ik de shockwave kreeg en net klaar was had ik helemaal geen pijn meer ,ook niet bij het heffen van de arm. ik dacht .dat is mooi…kom ik er toch nog vanaf maar een half uur later kwam de pijn weer terug en was het erger.
mijn vraag is hoort dit bij shockwave therapie??
en mag ik gewoon oefeningen blijven doen die niet meer pijnklachten geven?
en waarom gaan roei oefeningen wel zonder pijn en druk en duw oefeningen niet??
het is gewoon heel vreemd. ik kan wel 40 kg naar met toetrekken zonder centje pijn, maar als ik bij iemand met gestrekte arm op de deurbel druk verga ik al van de pijn?????
en de grootste vraag .hoe kan het dat een ontstoken bicepspees nu ontstaat bij duw oefeningen???
bedankt alvast voor het beantwoorden van de vragen…