- Altijd pijn6 augustus 2018 om 11:26
Beste Dokter,
Ik train al zeker 20 jaar fitness,
na 8 jaar zwaar trainen kreeg ik last van mijn linkerschouder, dit werd door de huisarts opgelost met een spuit cortisone, ik trainde daarna gewoon verder tot ik weer last kreeg en dan ging de volgende spuit erin. zo 3 per jaar en in totaal heb ik 5 of 6 spuiten erin gehad,
hierna werd ik volledig pijnvrij met mijn schouder tot ik jaren erna weer last kreeg. dit ging echter vanzelf zonder spuit weer beter maar over ging het nooit want het kwam ook weer ineens terug. maar ik kon er wel gewoon mee verder trainen. met periodes zelf heel goed zonder pijn te hebben. dit ging zo jaren door tot ik op een gegeven moment heel erg veel last kreeg. ik ben toen naar de schouder arts geweest. en heb foto´s laten maken en een mri scan. de arts zag dat mijn AC gewricht vervormt was. er zaten papagaaien bekken en hobbels en bobbels in.. het schouder gewricht zelf zag er wel mooi uit,
ik heb met deze arts de mogelijkheden besproken. opereren vond ze niet nodig.want ik zou dan mijn AC gewricht kwijt zijn. ik ben na enige rust weer verder gaan fitnessen en kwam in een periode dat ik weer volledig pijnvrij werd. en als je dan in zo´n periode zit gaat het best lekker dus dan ga je ook weer wat zwaarder en meer trainen.
ik deed ook nieuwe oefeningen erbij want de fitness kreeg een kabelcross,
hier kreeg ik echter last van mijn ellebogen zowel links als rechts,maar vooral links waar ik ook met het AC gewricht zit.