- Altijd pijn6 augustus 2018 om 11:26
Beste Dokter,
Ik train al zeker 20 jaar fitness,
na 8 jaar zwaar trainen kreeg ik last van mijn linkerschouder, dit werd door de huisarts opgelost met een spuit cortisone, ik trainde daarna gewoon verder tot ik weer last kreeg en dan ging de volgende spuit erin. zo 3 per jaar en in totaal heb ik 5 of 6 spuiten erin gehad,
hierna werd ik volledig pijnvrij met mijn schouder tot ik jaren erna weer last kreeg. dit ging echter vanzelf zonder spuit weer beter maar over ging het nooit want het kwam ook weer ineens terug. maar ik kon er wel gewoon mee verder trainen. met periodes zelf heel goed zonder pijn te hebben. dit ging zo jaren door tot ik op een gegeven moment heel erg veel last kreeg. ik ben toen naar de schouder arts geweest. en heb foto´s laten maken en een mri scan. de arts zag dat mijn AC gewricht vervormt was. er zaten papagaaien bekken en hobbels en bobbels in.. het schouder gewricht zelf zag er wel mooi uit,
ik heb met deze arts de mogelijkheden besproken. opereren vond ze niet nodig.want ik zou dan mijn AC gewricht kwijt zijn. ik ben na enige rust weer verder gaan fitnessen en kwam in een periode dat ik weer volledig pijnvrij werd. en als je dan in zo´n periode zit gaat het best lekker dus dan ga je ook weer wat zwaarder en meer trainen.
ik deed ook nieuwe oefeningen erbij want de fitness kreeg een kabelcross,
hier kreeg ik echter last van mijn ellebogen zowel links als rechts,maar vooral links waar ik ook met het AC gewricht zit.
op een gegeven moment voelde ik ook iets in de linker elleboog met triceps trainen .beetje blokkerend gevoel en soms een steek in de onderarm. ik ben toen lichter gaan trainen en heb meer rust gepakt. het ging wel iets beter maar hetzelfde bleef tot ik op een gegeven moment licht ging opwarmen met de oefening schuin bankdrukken. bij het uitstoten kreeg ik een felle steek in mijn onderarm net onder mijn elleboog en moest loslaten. de pijn ging echter wel snel weer weg maar ik kon dus vanaf toen geen duwende bewegingen meer maken zonder pijn die ik voelde in de elleboog.
hiervoor ben ik naar fisio geweest .de fysio dacht toen aan irritatie van het buitenste elleboog gewrichtje. ik ben gaan rusten maar lichtjes blijven bewegen want dat zou goed zijn volgens de fysio. helaas ging het niet beter en heb ik een echo laten maken in het ziekenhuis. die zagen dat het gewrichtje er goed uit zag maar dachten aan een tennisarm. een jaar later ha dik nog last en kreeg ik ook pijn in mijn hand terwijl ik al bijna niet meer naar fitness ging. ik heb toen ook shockwave therapie gehad bij een andere fysio en die wilde laten nog met naalden en stroom gaan behandelenen heeft daarvoor nog een echo gemaakt maar zag helemaal geen tennis elleboog en alles zag er goed uit in het elleboog gewricht,
ik heb daarna een half jaar rust gehouden. helemaal niks meer gedaan dus.de pijn in de arm werd minder. als ik op het elleboog gewrichtje duwde was het minder gevoelig,alleen de pijn in mijn hand bleef.vooral in mijn wijsvinger,maar voelde dit enkel als ik kracht zette op tegen de vinger duwde of met mijn andere hand in de hand kneep.
op zich voelde mijn arm dus goed aan op dat na en ik ben na een half jaar weer naar de fitness gegaan m een poging te wagen.
ik ben express zeer licht begonnen. eerst wat met de armen zwaaien voor op te warmen en toen heel licht een roei oefening voor de rug gedaan. het ging zonder pijn maar ik had er dan ook bijna geen gewicht aan. ik deed 2 setjes met 10 reps, niet meer. en heb 3 verschillende oefeningen voor de rug gedaan. en daarna 1 schouder oefening van 3 setjes eigenlijk ook zonder gewicht.ik voelde er ook niet veel van. tot ik thuis was na 2 uur begon mijn hand pijn te doen.echt met vlagen voelde ik dit. een knagende pijn. die hield een paar uur aan en zakte toen weer. de andere dag had ik geen last meer. ik heb die andere dag nog wat gewandeld in de avond langs de zee. het was koud en ik had een t shirt aan .en voelde de wind op mijn linker schouder. de dag erna werd ik wakker met ineens pijn in mijn linker schouder en mijn hand deed ontzettend veel zeer. ik voelde pijn in heel mijn linkerarm.nu een dag later heb ik nog steeds last en vannacht werd ik wakker van de pijn in mijn schouder toen ik erop sliep. mijn hand doet ook erg zeer
en ik vraag mij dus af of de pijn in de hand verband kunnen houden met de schouderklachten en waar dit mogelijk vandaan kan komen en welk advies u heeft wat ik eraan kan doen?
Alvast bedankt,
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2018 om 01:33Een overbelasting door te zwaar fitnessen. Als je nou zelf even je berichtje objectief probeert terug te lezen, zul je zien dat je zelf al beschreven hebt
ReagerenAltijd pijn10 augustus 2018 om 12:03Bedankt voor antwoord terug maar ik denk dat u het niet helemaal begrepen heeft.
overbelasting na een half jaar wat opwarmoefeningen lijkt mij erg sterk. ik heb amper wat gedaan toen ik na een half jaar weer een poging wilde wagen .ben ook maar 15 minuten geweest .als je zonder gewicht een beweging maakt en dan al last krijgt lijkt mij iets niet goed te zitten.
natuurlijk heb ik vaak overbelasting gehad tijdens trainen maar dat was in het verleden. als je dan jaren licht doortraint en last blijft houden is er iets niet goed.neem je vervolgens een half jaar rust en je blijft altijd lichte pijn in je hand houden en kan dan helemaal niks meer aan .zelfs het lichtste gewicht wat er bestaat niet zit het niet goed,
ik ben gisteren naar de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de reumatoloog. ik wist niet dat je van jarenlang trainen reuma kan krijgen.
ReagerenCatootje11 augustus 2018 om 08:16Misschien naar een osteopaat. Het is wel een lang verhaal dus wat lastig te volgen. Herstellen van overbelasting kan langer duren dan je het hebt opgebouwd. Misschien ook eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied, voor extra voedingsstoffen, middelen etc. Zelf in het verleden wel baat gehad bij SRL-gelei. Door een vervelende werksituatie, met een ongeduldige baas die in mijn nek zat te hijgen, zat ik zeer krampachtig te typen. Toen ik er stopte, zaten mijn armen en ellebogen muurvast. Bij het kamperen, steunen op m’n handen bij het uit de tent kruipen, kreeg ik ontstekingen in m’n polsen. De SRL-gelei werkte verzachtend.
ReagerenAltijd pijn11 augustus 2018 om 13:01Ok bedankt voor je advies. zal eens kijken naar SRL gelei,
het vervelende is dat het al zo lang slepend is. en inderdaad een erg lang verhaal.
de huisarts zei dat er best wel eens een langdurige ontsteking kon zitten.
Reageren