- Anoniem4 juni 2014 om 05:07
Ik heb enorm veel forums gehad en veel gelezen, maar ieder verhaal staat toch op zichzelf, veel is herkenbaar maar alle klachten zijn anders maar lijden waarschijnlijk tot hetzelfde. Iemand die mij kan helpen / verlossen?
Mijn klachten luiden als volgt,
Het begon met het constateren 3 jaar geleden van de ‘shin splits’. Ik sportte fanatiek, sportklas op school en hardlopen 2x in de week training en wedstrijd bijna wekelijks, totdat ik last kreeg van mijn knieen (waarschijnlijk groeipijn, ben inmiddels 18jaar) en de pijn in mijn schenen. Fysio theapie constateerde shin splits, toen ze ontdekte dat mijn “benen niet gelijk waren”, hiervoor naar de sport podotherapeut geweest, zooltjes laten maken, toen hij constateerde dat het mijn bekken waren die scheef stonden (dus geen ongelijke benen) en constateerde dat ik “scoliose” heb, een scheve rug..De fysio aangehouden voor in totaal twee jaar, zonder enige vooruitgang. Voor de scoliose (aangezien ik enorme rugpijn had) kreeg ik manuele therapie, dus kraken waardoor de pijn afnam maar snel weer terug kwam.
Sporten was nogsteeds geen optie, ook de steunkousen geprobeerd, maar niemand had hier een werkende optie voor. Ook ingetaped geweest en massages gehad (pijnlijk)!!
Belande tussendoor ook nog op krukken voor n week, aangezien ik niet meer op mijn knieen kon staan. (maar het lopen met krukken bezorgde te veel pijn aan mijn schenen, geen optie dus).Ook heb ik enorme darmklachten, verstopping regelmatig, normaal gesproken 1x in de week n bezoekje aan de wc met enorm veel misselijkmakende pijn.. hiervoor heb ik therapie gehad, soort van massage op je buik, maar iets te zweverig voor mij…
Uiteindelijk ben ik krachttraining gaan doen, bodybuilding, fitness, zonder cardio, alleen spiermassa opbouwen, waardoor mijn buik sterk is die mijn rug opvangt, zo goed als geen last meer van, alleen benen trainen is geen optie. Ik probeer het hardlopen, maar de pijn is cronisch en niet te doen. Ik kan leven met de pijn in mijn schenen, gezien ik mijn hobby op heb moeten geven en het alleen opduikelt met sneller lopen / rennen, maar inmiddels heb ik enorme soort gelijk aan kramp voornamelijk in de nacht, maar ook als ik lang stil zit en opsta dat ik lastig op mijn benen kan staan. (studeer interieur dus veel computerwerk)
Het voelt als kramp en het is pijnlijk alsof er aan je benen word getrokken totdat…. Ook tijdens seks schieten mijn benen in kramp.. of vervelende trekjes…
Dit was het toppunt voor mij dat ik er klaar mee ben, het is niet normaal om op zo’n jonge leeftijd beperkt te worden in dingen.(ook heeft mijn moeder 3x een hernia gehad, misschien zelfde symptonen)Ook heb ik veel bloedtesten gedaan, en getest op reuma, alles negatief.
Maar ik denk dat dit alles misschien wel een verband heeft met elkaar.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2014 om 10:31Er zijn in je verhaal verschillende therapieën de revue gepasseerd.
Reageren
Ben je met je klachten ook bij een orthopeed geweest of een reumatoloog?Anoniem11 juni 2014 om 10:18Inderdaad orthopeed geweest, niet geholpen, en gecontroleerd op reuma, gaf ook een negatieve uitslag.
ReagerenJohn (moderator)
11 juni 2014 om 12:51Is er ook een MRI genaakt van je rug?
Reageren