- Anoniem11 december 2013 om 10:11
Ik heb een probleem waarvoor ik niet weet of het zin heeft/nodig is een dokter te raadplegen, en ik kan niets vinden op het internet.
Afgelopen weekend merkte ik dat er een kuil in mijn scheenbeen zat. Deze is inmiddels weg, maar mijn scheenbeen is wel gevoelig. De kuil was ongeveer 2 2-euromunten groot. Huid en alles was in orde en het deed ook geen pijn. Het leek eigenlijk alsof het vet verplaatst was. Een dag later was het weer weg, maar ik heb het idee dat ik sindsdien wat last heb van mijn scheenbeen (kan natuurlijk psychologisch zijn). Niet erg, maar het is wat gevoelig en soms wat steken.
Ik heb zo’n kuil eerder gehad, maar dat was toen ik lang uitgestrekt met een been over de ander had gezeten. Dit was nu niet het geval, waardoor ik het toch vreemd vind.
Daarnaast heb ik vaak last van slapende benen. Ik doe zittend werk en heb rugproblemen (ontstekingen en degeneratieve schade met hypotrofie in een discus) dus ik vermoed dat het niets met de kuil te maken heeft, maar vermeld het toch maar.
Verdere achtergrondinformatie. Ik sport 3 a 4 keer per week in de sportschool. Als ik op de loopband train (dat is omhoog wandelen, niet rennen), krijg ik vaak een branderig gevoel in mijn scheenbenen. Ik ga hier niet te lang “doorheen” omdat ik bang ben voor ontstekingen. De laatste weken heb ik alleen gefietst vanwege ontstekingen in mijn voeten.
Verder heb ik overgewicht, ben ik 31 en naast de ontstekingen die ik vaak heb ben ik gezond. Overigens is er geen officiële verklaring voor de ontstekingen, maar aangezien er reuma (artritis en artrose) in de familie zit ligt het waarschijnlijk in die hoek, maar ik heb dus geen diagnose aangezien het bloed in orde is.
Ik hoop dat dit voldoende informatie is om te weten te komen waar die kuil vandaan komt en of ik langs de huisarts zal gaan. Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenTandor111 december 2013 om 17:36Het kan een overbelasting zijn van de spieren aan de voorkant van je onderbeen. Ga met je klachten eens naar de fysiotherapeut.
ReagerenKuilie21 april 2021 om 09:18Ook ik had een grote kuil ineens s s nachts in mijn onderbeen. Deed pijn en onder de kuil leek vocht te zitten. Nog pijnlijk been maar weer glad de volgende ochtend.
Reageren