- Anoniem7 september 2013 om 22:03
Hallo,
Ik loop nu al z’n twee weken hard met het programma. Start to run en het bevalt me prima op een vervelende pijn na. Sinds de 3de/4de les kreeg ik last in de binnenkant van m’n kuit aan de voorkant, ik heb het gevoel nog wel steeds in m’n kuit spier maar het ligt op de grens van de scheenbeen. Nu liep ik de eerste 5 lessen op gewone schoenen en ik weet dat dit misschien niet verstandig is en ik dacht dat het eerst daarvan zou komen. Maar naar de eerste keer op goede hardloop schoenen werd het maar iets minder. (omdat ik zelf al rustiger aan liep)
Ik heb op het internet gelezen over Shin Spilts als ik het goed heb maar ik geloof persoonlijk niet dat ik daar last van heb, de pijn zit op 11 centimeter van m’n enkel aan de rand van m’n kuit / scheenbeen. Als ik erop druk doet het pijn (heb ik ook met buikspier oefeningen) het gevaarlijke van Shin Splits is dat het op spierpijn lijkt word vermeld maar dit komt onder het hardlopen met echt een soort kramp achtige / verzuurend gevoel. En onder het hardlopen word het steeds erger. Na het hardlopen blijft het nog 1-2 dagen met steken tijdens het lopen of tijdens het liggen.
Is dit gewoon spierpijn. Een overbelaste spier of is het iets ergers?
-Bedankt
1 reactieReagerenTandor17 september 2013 om 22:36Spierpijn is op zich natuurlijk niet vreemd als je met zo´n programma van start gaat. Het is mogelijk dat je je voeten niet goed afwikkelt met lopen.
Kijk ook op:
Reageren
http://www.runnersweb.nl/Gezondheid/Anatomie/Onderbenen/Kuitspieren.htm