- Jarno Boer15 maart 2013 om 10:23
Hallo,
sinds 5 maanden heb ik last van gewrichtpijn in mijn handen, voeten, knieën en onderrug bijj de volgende handelingen:
Handen: solderen, autorijden, modelbouw, schrijven
Voeten: hardlopen, traplopen, crosstrainer, autorijden
Knieën: fietsen
Onderrug: elke dag sinds 5 maanden; slapen gaat eigenlijk alleen nog maar op mijn rug pijnloos. Stijf gevoel en als ik voorrover buk knoept er iets – kan niet ver voorover bukken.Voor mijn werk zit ik op kantoor, zo nu en dan moet ik veel autorijden. Ik doe 3 dagen aan fitness al 6 jaar lang. Wielrennen doe ik in de zomer/ soms zeer intensief.
Mijn vader heeft reuma, ziekte van Bechtrew en Rechter(?).
Fysiek ben ik in orde – mentaal heb ik ontzettend veel werk stress. Ik moet moeite doen geen burnout te krijgen maar heb hier gelukkig hulp bij.Mijn huisarts geeft me een vaag advies: volgende week ga ik foto’s maken van mijn onderrug en dan wordt ik misschien doorverwezen naar de fysio…
Ik heb het gevoel dat mijn klachten niet serieus worden genomen. De huisarts zegt dat mijn handen en knieën pijn kunnen doen door mijn rug of vice versa…
Iemand ideeën / aanbevelingen???
3 reactiesReagerenDeFysio15 maart 2013 om 13:16Hoi Jarno,
Reageren
Wat vervelend zeg. Vanaf hier is het eigenlijk heel erg moeilijk om er iets over te zeggen, dan is er veel meer informatie nodig. Ik verwacht eigenlijk niet dat je rug de oorzaak is. Wat nog wel een grote rol kan spelen is de stress. Als ik jouw was zou ik gewoon even de uitslag van de foto afwachten, en als daar niks uitkomt zeker verder onderzoek doen, zodat jij ook het gevoel krijgt dat je serieus enomen wordt. SuccesJarno27 maart 2013 om 12:14Uitslag foto gekregen. Huisarts zegt dat er niks mis mee is. Er zit alleen een kronkel in mijn onderrug. Hij zegt dat mijn spieren de oorzaak zijn van de pijn in mijn rug. Over mijn handen en voeten weet hij niks te zeggen – hij verwijst me dan ook door naar de fysiotherapeut.
Het zal wel. Ik denk dat ik maar gewoon wacht. Mocht het over een jaar echt erg worden dan doe ik nog maar een poging. Misschien heb ik wel geluk en wordt het minder.
ReagerenAnoniem7 januari 2016 om 23:47en al iets vernomen van de doctor??
Reageren