Zoeken Vraag het forum

Pijn knieën, handen, voeten en onderrug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jarno Boer

Hallo,

sinds 5 maanden heb ik last van gewrichtpijn in mijn handen, voeten, knieën en onderrug bijj de volgende handelingen:

Handen: solderen, autorijden, modelbouw, schrijven
    Voeten: hardlopen, traplopen, crosstrainer, autorijden
    Knieën: fietsen
    Onderrug: elke dag sinds 5 maanden; slapen gaat eigenlijk alleen nog maar op mijn rug pijnloos. Stijf gevoel en als ik voorrover buk knoept er iets – kan niet ver voorover bukken.

Voor mijn werk zit ik op kantoor, zo nu en dan moet ik veel autorijden. Ik doe 3 dagen aan fitness al 6 jaar lang. Wielrennen doe ik in de zomer/ soms zeer intensief.
    Mijn vader heeft reuma, ziekte van Bechtrew en Rechter(?).
    Fysiek ben ik in orde – mentaal heb ik ontzettend veel werk stress. Ik moet moeite doen geen burnout te krijgen maar heb hier gelukkig hulp bij.

Mijn huisarts geeft me een vaag advies: volgende week ga ik foto’s maken van mijn onderrug en dan wordt ik misschien doorverwezen naar de fysio…

Ik heb het gevoel dat mijn klachten niet serieus worden genomen. De huisarts zegt dat mijn handen en knieën pijn kunnen doen door mijn rug of vice versa…

Iemand ideeën / aanbevelingen???

3 reacties
    Reageren
    DeFysio

Hoi Jarno,
    Wat vervelend zeg. Vanaf hier is het eigenlijk heel erg moeilijk om er iets over te zeggen, dan is er veel meer informatie nodig. Ik verwacht eigenlijk niet dat je rug de oorzaak is. Wat nog wel een grote rol kan spelen is de stress. Als ik jouw was zou ik gewoon even de uitslag van de foto afwachten, en als daar niks uitkomt zeker verder onderzoek doen, zodat jij ook het gevoel krijgt dat je serieus enomen wordt. Succes

Reageren
    Jarno