- Andre6517 mei 2017 om 15:25
Sinds een paar jaar heb ik toenemende klachten aan mijn benen en handen. Hiervoor ben ik inmiddels bij de neuroloog onder behandeling en heb inmiddels een MRI van de rug gehad en een EMG-onderzoek (electromyogram aan handen en benen).
De klachten zijn divers. Allereerst rugpijn, in de onder- en onder/middenrug. Veel jeuk rond de ruggengraat, vooral in het midden en lager.
Handen : tintelingen in beide handen, en wisselend pijn in een van de vingers, waardoor de aangedane vinger niet te strekken is (er is geen verdikking of roodheid zichtbaar).
Soms in meerdere vingers tegelijk.
Benen. Pijn in rechter heupgebied. Gevoelloosheid huid buitenkant rechter been.
Met tijden zeer pijnlijke knie, vooral aan de binnen-zijkant rechterbeen, terwijl op MRI aan de knie niets te zien is.
Linkerbeen vooral pijn in de voet, alsof de spieren zeer stijf zijn. Beide voeten zijn pijnlijk, veel tintelingen en gevoel of ze in brand staan en of ik op watten loop.
In de avond moet ik op bed gaan liggen om de pijn aan mijn benen/voeten draaglijk te maken.
Paracetamol doet niets, ibuprofen helpt een beetje. Vorig jaar was de pijn een paar weken zó hevig dat ik uiteindelijk Tramadol kreeg, hetgeen niet hielp en door Oxycodon werd vervangen, dat wél de pijn wat onderdrukte.Lopen gaat lastig, hooguit 50 meter en dan is het gedaan, vooral door de rugpijn en pijn in benen.
Ik ben 52 jaar.Heb op 1 juni een afspraak bij de neuroloog, die nu helaas met vakantie is. Ik weet dat ik die datum rustig moet afwachten maar zou toch graag horen of meer mensen deze ervaringen hebben en wat bij hen de oorzaak is.
1 reactieReagerenCatootje17 mei 2017 om 23:44Zou kunnen dat je wat tekorten hebt in je lichaam. Een gevoel van watten kan duiden op een tekort aan vitamine B12. Voor het zenuwstelsel en hele gezondheid zijn er allerlei stoffen nodig. Ook bijv magnesium en vitamine D. Niet alle tekorten zijn trouwens op te sporen via bloedonderzoek, zoals magnesium. Vitamine B12 wel beter in combinatie met de hele B-familie.
Het zou misschien ook kunnen zijn dat er wat dingen niet goed zitten in je lichaam, iets van een beknelling ofzo, dan denk ik aan een osteopaat.
Reageren