Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke handen/armen en benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen,

Ik ben een vrouw van 28 jaar met twee kinderen.
    Zo’n 4 jaar terug kreeg ik plots ontzettende pijn in mijn nek en uitval van mijn rechterarm (tintelende vingers en arm, krachtsverlies, doof gevoel). Ik ben naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de neuroloog. Die na mijn verzekering dat het vanuit mijn nek kwam, me toch wegstuurde met een polsspalk (carpaaltunnelsyndroom zei hij). Na een week steeds meer pijn in de nek te krijgen en ook nog eens etra pijn van de spalk ben ik weer naar de neuroloog gegaan “het is mijn nek niet mijn pols”. Oké, ik krijg een nekkraag mee naar huis, die ik een aantal maanden moet dragen. De pijn in mijn nek verminderd en de arm kan ik ook weer gebruiken. De pijn en tintelingen in mijn vingers blijven, de pijn in mijn pols en onderarm (die spier op de bovenkant die je gebruikt om duim en wijsvinger te bewegen) ook. Na een aantal fysiotherapie behandelingen werd de pijn in mijn nek weer erger en besluiten we het te laten (ook vanwege vergoeding van de verzekering). Toen werd ik zwanger van mijn tweede dochter en verdween de meeste pijn, de kracht had ik nog steeds niet (tilde ik vroeger met gemak 25 kilo, toen al moeite met 5). Na de geboorte van mijn dochtertje begonnen de tintelingen weer terug te komen, nu ook in mijn linkerhand!