Klieren in nek blijven dik

Goedemiddag,

Een maand geleden ben ik bij de huisarts geweest vanwege 2 nekbultjes die er al ruim 4 maanden zaten. De huisarts zei dat dit een lymfeklier was die normaal aanvoelde en een vetbultje. Nu is t nog niet weg en zit er achter mn oor opeens ook een bultje sinds gisteren.
    In mn hals zit altijd al een klier die heel snel bij elke snotneus dik en gevoelig wordt. Dit zit allemaal aan de rechterkant van mijn hoofd.

Ik ben niet ziek, wel heb ik al langere tijd een slechtere weerstand door veel en langdurige stress en slechte slaap. Ik heb ook veel eczeem aanvallen op mn gezicht en ik hals.

Ik ben al een beetje panisch aangelegd en voel me bezwaard weer naar de dokter te gaan. Alle bultjes zijn zacht en beweegbaar. Maar t zit me niet lekker. Is er iemand die dit herkent?

Reageren

Als je ongerust bent over toename klieren, moet je het de arts die het eerder gevoeld heeft weer laten onderzoeken.
    Je hebt zelf ook wel bedacht dat klieren ook kunnen ontstaan als reactie op het eczeem in je gezicht..

Reageren

Bedankt voor de reactie. Nee. Ik had niet bedacht dat eczeem en opgezette klieren samen kunnen gaan. Ik had t eczeem genoemd als reactie op stress. Maar bedankt voor de verduidelijking

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Klieren in nek blijven dik

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe