- Lianne12 september 2017 om 19:32
Hallo,
ik heb een vraag over een lymfeklier. Ik heb al heel wat jaren 2 lymfeklieren achter mijn rechteroor. Ooit een keer voor naar de dokter geweest, constateerde dat het dus opgezette lymfeklieren zijn en dat het vanzelf weg zou moeten gaan.
het is dus nooit weggegaan, maar ik maakte me er niet druk om, omdat ik me verder niet ziek voelde en de knobbels waren gevoelloos.
Nu leunde ik een week geleden met mijn hand op mijn achterhoofd en dus ook op de bult. Dit deed ineens pijn, hierop ben ik gaan voelen aan de bult en kwam ik erachter dat deze echt veel groter is geworden. Ik heb geen idee in wat voor tijdsbestek dit is gebeurd, aangezien ik er nooit aanzit.
Ik heb geen ontstekingen, griep, verkoudheid of wat ook maar wat de vergroting kan verklaren. Voor zover ik weet uiteraard.
Is het verstandig om nu al een afspraak bij de dokter te maken of kan ik het beter nog even een week ofzo aankijken?
Heb ook andere a-typische klachten als een droog kuchje wat maar niet overgaat. Andere vergrote klieren (knobbels) die ook niet weggaan maar volgens mij ook niet groter worden. En heel vreemd maar in de nacht (niet elke nacht gelukkig) zweet ik echt als een gek. Zo erg dat ik in ieder geval wat anders moet aantrekken en soms zelf bed moet verschonen. Dit is vooral erg storend voor een mijn nachtrust. Met deze klachten zou ik niet zo snel naar de dokter gaan, maar als ik er dan toch ben vanwege die bult, dan dit ook maar bespreken.
Wat denken jullie? Nog even een weekje aankijken of toch maar meteen een afspraak maken?
bedankt voor het meedenken!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2017 om 19:50Ga maar eens naar de huisarts en bespreek de klachten. Misschien toch een virusinfectie.
ReagerenLianne12 september 2017 om 19:59Bedankt voor uw reactie.
Er kan natuurlijk toch een infectie/ontsteking spelen waar ik misschien direct niet heel erg last van heb. Ga dan denk ik toch maar een afspraak maken
Reageren