- Kelly23 september 2019 om 18:18
Ik heb aan de rechter kant van mijn hals 3 vergrote klieren (1,5cm – 2cm ongeveer)
Ze voelen hard, schieten wel weg en doen geen pijn.
Ik heb ze al eens laten controleren door een arts die zei dat dit was omdat ik in november 2018 een vrij zware CMV infectie heb moeten doorstaan.
Ben ook vermoeid.
Gaan deze klieren ooit kleiner worden? Maak me zorgen dat het toch niets ernstiger kan zijn.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 september 2019 om 18:57Klieren kunnen lang aanwezig blijven. Je kunt teruggaan naar de huisarts en om een echo van de klieren vragen
ReagerenKelly23 september 2019 om 19:54Bedankt voor het antwoord.
Maar bestaan er gevallen dat ze ook permanent vergroot blijven? In 2016 heb ik een zware Pfeiffer gehad.
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2019 om 19:57Eigen,ijk niet. Maar als je 2 x zo’n pittige infectie hebt gehad, dan kunnen die wel 1 jaartje aanwezig blijven. En als je r te veel aan voelt, gaan ze dus zeker niet weg
ReagerenKelly23 september 2019 om 20:02Bedankt voor de snelle reactie. Maar toch lees ik hier en daar berichten van mensen die vergrote lymfeklieren hebben gedurende een langere periode zonder ziek te zijn waar uiteindelijk niks gaande is? Wat kan hier van de oorzaak dan zijn?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2019 om 20:15Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn en soms is ook geen oorzaak
Reageren