Zoeken Vraag het forum

Vergrote lymfeklieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Liz

Hallo forumbezoekers,

ik heb al langere tijd meerdere vergrote lymfeklieren die niet vanzelf weggaan. In mijn hals een hard knobbeltje zit er zo’n jaar, boven mijn sleutelbeen een hard knobbeltje zit er denk ik een half jaar beiden hard, beweegbaar maar niet pijnlijk. Onder mijn kin een wat grotere knobbel zit er denk ik iets langer dan een jaar ook hard iets gevoelig als ik er op druk en ook beweegbaar.

Op mijn achterhoofd link (waar schedel overgaat in nek) zitten twee knobbels 1 wat kleinere en 1 die ineens pijn is gaan doen. Ik merkte dit toen ik er met mijn hand op leunde was hiervoor altijd pijnloos geweest. Ik merkte ook dat deze bult groter is geworden in de afgelopen tijd. Vraag me niet in welk tijdsbestek, zit er eigenlijk nooit aan, omdat ik weet dat door irritatie ze langer kunnen blijven zitten.

Ben buiten deze knobbels om niet ziek. Wel heb ik al een aantal maanden een droog kuchje wat niet overgaat ben ik wat vermoeider dan normaal (overdag op werk het liefst naar bed willen) en zweet ik in de nacht overmatig (zo erg dat ik iets anders moet aantrekken).

Ik ga morgen denk ik maar een afspraak maken met de ha. Als je al deze symptomen opzoekt op internet dan komen er alleen maar vreselijke dingen uit. Als je het eenmaal gelezen hebt gaat het ook niet echt uit je hoofd dus voor mijn eigen gemoedsrust ga ik denk ik toch maar een afspraak maken met de ha.

Misschien iemand op dit forum die deze symptomen herkent of met een zelfde soort iets al bij de ha is geweest? Ben niet echt fan van naar de dokter gaan, maar soms is het goed om jezelf toch even te laten checken.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou de ziekte van Pfeiffer kunnen hebben.  Ga dus naar de huisarts voor een bloedonderzoek.

Reageren
    Liz

Hallo Tandor,

Nooit aan gedacht ziekte van Pfeiffer. Ik ben ook niet de hele dag door moe, dat is tenminste het beeld wat ik bij Pfeiffer heb, maar misschien klopt dat niet. Ik heb deze week een afspraak bij de dokter, dus dan zal ik wel horen of het iets is of hopelijk niets.

Reageren
    John (moderator)

Maar even afwachten dan.

Reageren
Reageer op: Vergrote lymfeklieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.