Is dit gordelroos? Sinds 6 dagen een soort overgevoeligheid van de linker oksel. Niets te zien. Eén nacht, zondag op maandag een rare pijn achterop de schouder. Geen spierpijn, maar sensatie klachten. Een soort koude maar dan van binnen uit. Na een nacht ook weer weg. Sinds donderdag deze plek op de rug (bovenin tussen de schouderbladen, iets links van het midden). Geen duidelijke blaasjes, wel iets pijnkijk en eerder wel wat jeuk. Het wordt niet snel erger. Nu vandaag, zaterdag, gezwollen iets pijnlijke lymfeklieren scheef onder het oor en op het schouder richting hals links ( min of meer rond de monninkskapspier). Overgevoeligheid oksel blijft, verder nergens uitslag zichtbaar. Ik zou naar de dokter kunnen gaan, maar hiervoor vindt ik het niet erg genoeg. Toch puzzelt het; wat kan het zijn en wat kan ik verder verwachten?

Reageren

Zolang als je geen uitslag ziet kun je niet de diagnose gordelroos stellen. Dan kan het ook een zenuwpijn zijn die ontstaat vanuit beknelling in de wervelkolom (nek nivo).
    Als er blaasjes ontstaan hoef je nog niet perse te behandelen, want gordelroos is een (oud waterpokken virus-) infectie die het lichaam wel (weer) kan bestrijden. Enkel bij risicofactoren zoals suikerziekte, afweerstoornissen, hoge leeftijd , etc zou je een behandeling met anti-virale middelen kunnen overwegen.

https://www.anesthesiologie.nl/patient-publiek/pijn/ziektebeelden-en-behandelingen/gordelroos/behandeling-bij-gordelroos

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Gordelroos?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe