Zoeken Vraag het forum

Forse hernia, bulging, artrose, verschoven wervel…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cindy 26Jaar

Ik ben Cindy, 26Jaar& heb een dikke 1.6J (Als het al niet langer is) enorm veel last van mijn rug, zitvlak, staartbeen, heupen, en benen, soms zelfs m’n voeten. Regelmatig vallen m’n voeten in slaap, vooral als ik in bed/bad lig of bij het wandelen. Ik heb altijd gedacht dat het wel overging, niemand verwacht natuurlijk dat hij/zij iets vrij ergs zal hebben. In September ben ik dus voor een CT scan moeten gaan, daarop was te zien dat ik een forse hernia heb, 1of2 bulgings (Weet ik nu even niet meer zeker) artrose, een VERSCHOVEN wervel en een aangeboren ‘iets’, er blijkt een stuk van een wervel niet aangeboren te zijn.

Al die maanden neem ik pijnstillers, panadol, tramadol wat niet hielp en nu heb ik dolzam druppels. Deze vallen wel mee al zijn ze ongelofelijk vies& word je vaak misselijk van. Nu heb ik zaterdag een MRI scan en maandag 21/1 moet ik terug bij de neuroloog komen.

De vorige keer had hij het ook over fysiotherapie, of een inspuiting om de hernia te laten krimpen… Eigenlijk had ik liever gehad dat ze er meteen iets aan zouden doen, het weghalen en de verschoven wervel vast zouden zetten. Ik heb enorm veel pijn, kan vaak amper op m’n benen staan, m’n hoofd naar links, recht, omhoog& vooral omlaag buigen gaat niet ver want dan zak ik door m’n benen. Zitten, liggen, wandelen, fietsen alles doet pijn. De medicijnen ben ik echt kotsbeu omdat ik het laatste half jaar al zeker een paar keer per maand overgegeven heb.

Ik hoop echt dat ik snel geholpen word, ik ben nog zo jong& loop al veel te lang kruipel rond. Ik zou zo graag willen joggen& lekker uit de bol gaan zoals iedereen van mijn leeftijd. M’n toekomst staat stil omdat ik niet kan gaan werken dus van echt sparen komt niet veel in huis. Hopelijk heeft iemand raad voor mij of weet iemand een goede dokter in mijn buurt. Dilsen Stokkem, Limburg Belgie

3 reacties
    Reageren
    Martine

Hallo Cindy, ik kwam toevallig je vraag tegen en merk op dat je nog steeds geen antwoord hebt.
    Ik vind het heel erg dat je niet geholpen wordt, ik begrijp ook niet dat ze tegenwoordig geen hernia’s meer opereren…mijn jongste zoon heeft ook een hernia. Ikzelf zit met chronische rugpijn, en het feit dat ze mijn zoon niet opereren baart mij enorm veel zorgen omdat als je langer dan 6 maanden met pijn loopt, de pijn nooit meer weggaat, omdat de pijn dan een probleem op zich wordt…Ik vind dat als ze mensen niet helpen, ze dan toch die chronische pijn uitlokken. Langs de andere kant, zijn er toch mensen die wel geopereerd worden van een Hernia, 3 dagen ziekenhuis en ze zijn er van af.
    Ik weet ook niet waar de dokters zich op toespitsen om tot zo een operatie over te gaan…
    Heel veel moed en ik hoop dat ze jou wel kunnen en willen helpen.

Reageren
    Jillz

Ga eens naar een osteopaat die zou je goed kunnen helpen!

Reageren
    Jenny

ben ooit diverse malen bij osteopaat geweest, op het moment van behandeling is het oke, maar als je daarna jaar niet meer bent geweest, komt alles terug en in veel ergere staat!!

ik zou oppassen met naar een osteopaat gaan.

Reageren
Reageer op: Forse hernia, bulging, artrose, verschoven wervel…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.