Zoeken Vraag het forum

spondylolyse

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tszi

De huisarts heeft een tijd geleden vastgesteld dat ik spondylolyse heb.
    Ik heb foto’s laten maken en daar waren de 2 scheurtjes duidelijk te zien.
    Ook staat mijn staartbeen bijna horizontaal.
    Nu heb ik veel klachten die helemaal niet bij spondylolyse voorkomen volgens mijn fysio.

Ik word door mijn werkgever niet serieus genomen en daarom deze vraag..

De klachten die ik heb zijn, ondraagelijke rugpijn, en uitstraling in mijn been. Verlammingsverschijnselen. ( ik kan sons zo door mijn been heen zakken)
    Koorts aanvallen.
    Tintelingen in mijn benen.
    Ook kraakt het heel erg in mijn rug en heupen (of liezen)

Wat kan ik hier uit opmaken? Is het alleen de spondylolyse? of is het iets anders?

7 reacties
    Reageren
    v4-lover

Ik heb ook spondylolyse maar geringe uitstraling. kan me behelpen met ontstekingsremmers. Al 20j last.

Reageren
    kim

Kan de huisarts geen verklaring geven aan jouw werkgever?

Reageren
    tszaaa

@ kim,
    Mijn werkgever beschikt over deze informatie, alleen zij zeggen dat het tussen mijn oren zit..

Reageren
    Jan

Spondylose is artrose in de rug, dit kan ook een uitstralende pijn geven in het been. Dit is pijn wat het lichaam niet goed kan discrimineren en daardoor kan je het op een andere plaats voelen (het been) dan de echte bron van de pijn.
    Echter hoor ik in jouw verhaal ook symptomen die passen bij een zenuwpijn, namelijk: tintelingen en krachtverlies, dit kan duiden op een lumbosacraal radiculair syndroom wat kan komen door een hernia (HNP)
    Jouw koorts aanvallen kan ik niet helemaal plaatsen, neemt hierdoor de klachten ook toe? Anders lijkt mij dit eerder iets oor de huisarts

Reageren
    Anoniem

Hoe gaat het nu met je?

Reageren
    Tszi

Pff nog steeds last. Het lijkt zelfs erger te worden. Ben sinds kort weer begonnen met werken bij dezelfde werkgever. Merk dat ik nu meer last krijg en ben ook hard opzoek naar iets anders.

Reageren
Reageer op: spondylolyse
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.