- A.Noniem29 september 2011 om 19:54
Op welke manieren kan men triggerpoints verwijderen ? Ik heb er zeer veel last van. ( Tintelingen en zware vermoeidheid in benen 24/7 )
3 reactiesReagerenAisha30 september 2011 om 12:08Ik heb al een langere tijd last van een spierblessure,
Reageren
bij mij hebben ze dry needling gedaan om de druk van mijn spier te halen, hier maken ze ook gebruik van de triggerpoints.
Of misschien een idee om naar een chiropractor te gaan, tintelingen en vermoeidheid in benen kan vaak ook aan je rug liggen (uit eigen ervaring) dus denk er over na!
Succes!Monica30 september 2011 om 14:07Triggerpoints kun je niet verwijderen.
Reageren
De naam triggerpoints staat voor de plaatsen(punten) waarop je te sterk op prikkels reageert. Vaak wordt gekeken naar het aantal triggerpoints en de plaatsen op het lichaam, onder, boven, links, rechts, om te bepalen of iemand bv. Fibromyalgie heeft. (een veel voorkomende vorm van reuma, waar helaas ook niets aan te doen is)Triggerpoint-therapie28 februari 2012 om 17:55Triggerpoints zijn wel degelijk te verwijderen. Het zijn n.l. spierknopen waarin zich afvalstoffen verzamelen -zoals melkzuur-. Hierdoor houden deze TP de spier op onnatuurlijke wijze aangespannen, wat vele uiteenlopende klachten kan veroorzaken. De meeste TP zijn vrij simpel te verhelpen (je kunt het ook zelf) door de (zeer) pijnlijke plek 10-20 x in een richting te masseren, en/of door hier met puntige duim (of een hulpmiddel) 1-2 minuten flinke statische druk op uit te oefenen, totdat de (scherp stekende, alsof er een mesje in prikt) pijn langzaam wegtrekt. Dit doe je een aantal keren per dag, net zo lang tot de klachten verholpen zijn. Ook kun je het laten doen d.m.v. Dry-needling.
Reageren
Een TP hoeft niet per definitie op de plek te zitten waar je de klachten hebt, maar kan ook heel ergens anders vandaan komen. B.v. rugklachten door een TP op je borst.