Hallo mensen.
Mijn naam is Debbie en ben 23 jaar oud.
Vandaag is dan ook mijn eerste dag hier, maar ik hoop dat jullie me kennen helpen.
Het zit zo.
3 maanden geleden stapte ik dood normaal van de bank af, en liep naar de keuken tot ik opeens midden in de woonkamer stil stond, en me vriend zich afvroeg wat ik deed.
Ik begon hysterisch te doen, en te janken dat ik geen voet meer kon zetten.. mijn vingers niet meer kon bewegen omdat ik het gevoel had dat er duizende messen in me rug werden gestoken.
De eerste keer bij de dokter, gaf ze me medicijnen mee, en zware spierverslappers wat ze wist zeker dat het aan me spieren lag ( voorheen nooit last gehad), ook slikte ik nog parcetamols dr bij, tot ik op een dag heel helder in me hoofd was ( niet goed), ik was gestopt met de medicijnen die zowieso niet hielpen, me rugpijn ging weg, maar er bleek nog 1 plekje pijn te doen, en dat was in me ruggegraat net boven me bh, als ik er over heen wrijf, of verkeerd ga zitten verga ik de hele dag van de pijn.
De 2e x bij de dokter stuurde ze me door naar Mensendieck wat ik nu al een maand doe, ondertussen zijn me benen vermoeid, en ben ik heel snel moe, ook die oefeningen helpen nog steeds niet.
De 3e x bij de dokter werd ik door gestuurd voor een rontenscan en bloed prikken.. helaas was er niets te vinden, erg teleurstellend en goed nieuws zou je zeggen.
Dat ene plekje in me rug blijft pijn doen, ik moet me adme in houden als ik buk.. en moet me hele lichaam bewegen wil ik omdraaien.
Nu moet ik nog een aantal maanden mensendieck blijven doen, willen ze verder met onderzoekingen.
Maar langzamerhand ga ik achteruit, zo en nu wordt ik wakker waarvan ik weer niets kan bewegen, en alles pijn doet.
Er is uit gekomen dat het inderdaad niet mijn spieren zijn, en inderdaad in me ruggenwerfel zit.
De dokter zegt dat ie het eerst wilt afwachten omdat het iets kan zijn wat weinig voor komt, en nog niet erg bekend is.
Maar ik heb het gevoel dat elke dag een stukje van me energie verdwijnt, ik ben nog zo jong ik was altijd actief bezig, zelfs met spierpijn was ik elke dag in beweging, dat neemt langzamerhand af.
Ik heb geen ontstekingen, en er is geen zenuwe beknelt, het zijn niet me spieren.
Wat ik ook erg raar vind, is dat als ik een paracetamol in neem, dat me rugklachten erger worden.
Heel raar, want niemand geloofd me ook, zodra ik er 1 in neem, lijkt het alsof er weer duizende messen in me rug worden gestoken, ik ben dus beter af zonder paracetamols.
Eigenlijk hoop ik dat nog meer mensen zijn die zoiets hebben en me ergens naar toe kennen helpen.
Het plekje dat pijn doet zit midden in me ruggegraat, dr naast drukken doet geen pijn, er boven op wel.
Mijn dagen moeten ingeplant worden, anders haal ik de week niet eens.
Weten jullie misschien wat het nog meer zou kunnen zijn? Waar ik misschien over heen heb gekeken?
groetjes Debbie.
Ps ik las alles na, en dr staan veel spel fouten in, ik ben aardig moe, en me ogen plakken zowat aan elkaar vast.
Ook heb ik trouwens, dat ik soms niet meer weet wat ik 2 dagen daarvoor heb gedaan, dan moet ik diep en dan ook enorm diep na denken.. Dus ben best vaak vergeetachtig.