Zoeken Vraag het forum

Chronische rugpijn.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jens vp

Beste leden.

Ik zoek een oplossing / verbetering voor mijn aanhoudende rugklachten.

Ik zal jullie even mijn levenssituatie schetsen: Ik werk al 4jaar in een familiebedrijf 6 dagen per week. gemiddeld tussen de 60-70 uur. Ik maak & plaats ramen en deuren dus moet vaak heffen en sleuren met zware gewichten. Ik wandel gemiddeld een 10-12km per dag. Slapen doe ik een 6uur.
    Ik eet en drink gezond, ben 23jaar 1.84m groot & 72kg. mijn lichaamsbouw is atletisch.

Ik heb al jaren rugklachten, door te snel te groeien heb ik een S-Vorm in mijn rug. de klachten vielen mee en waren leefbaar + niet dagelijks. Sinds een jaar zijn de klachten veel erger geworden. En na onderzoek onder de MRI blijkt dat ik een hernia heb ter hoogte van mijn staartbeen. (nu weet ik ook dat de dokters dit een hernia noemen maar dit niet 100% een hernia is) verder blijkt er ook wat artrose te zijn ter hoogte van wervel T5 tot T8 ongeveer.

behandelingen die ik volg:

Ik heb de rugschool gevolgd in Reet (belgie)

Mckenzie oefeningen gevolgd in Erpe-mere (belgie) deze doe ik dagelijks

Ik krijg regelmatig een soort van voltaren ingespoten aan mijn staartbeen. Neem regelmatig 400mg ibuprofen en in extreme pijn tradonal odis 50mg

Wat voel ik nu?

s’morgens bij het opstaan zit mijn rug helemaal vast. Het voelt als een rekker die gespannen staat en moet rekken en opnieuw soepel worden. mijn rug is terug soepel na een dik uur werken. Waarna hij de hele dag door kraakt en vast komt te zitten waardoor ik hem zelf massaal kraak. Hij krakt ook spontaan heel veel.

De pijn zit hem vooral in de onderrug. na het krijgen van spuiten verdwijnt deze grotendeels voor een 3tal weken. Het lastige is de uitstraling naar mijn benen. Wat het lastig en vermoeiend maakt zo’n lange dagen te werken.

De 2de ergernis is de pijn in de middenrug. die bevindt zich vlak naast mijn ruggengraat ter hoogte van het thoracaal gebied. als ik vlak naast mijn ruggengraat duw voelt dit ontstoken aan. precies pezen of spieren waar een blauwe plek op staat. De pijn is met momenten niet te harden. Zijn dit nu spieren of zenuwen? bij het nemen van tradonal odis 50mg verminderd deze pijn wel met 70%

ik ga proberen enkele foto’s in pdf van mijn MRI resultaten proberen toevoegen aan dit verhaal, hopelijk lukt dit.

Nu had ik graag van jullie alle mogelijke oplossingen, behandelingen, tips gekregen om mijn leven iets aangenamer te maken. Om eens een dag zonder pijn te beleven.

Alvast bedankt !

Bijlagen:
Reageer op: Chronische rugpijn.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.