Zoeken Vraag het forum

Chronische rugpijn.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jens vp

Beste leden.

Ik zoek een oplossing / verbetering voor mijn aanhoudende rugklachten.

Ik zal jullie even mijn levenssituatie schetsen: Ik werk al 4jaar in een familiebedrijf 6 dagen per week. gemiddeld tussen de 60-70 uur. Ik maak & plaats ramen en deuren dus moet vaak heffen en sleuren met zware gewichten. Ik wandel gemiddeld een 10-12km per dag. Slapen doe ik een 6uur.
    Ik eet en drink gezond, ben 23jaar 1.84m groot & 72kg. mijn lichaamsbouw is atletisch.

Ik heb al jaren rugklachten, door te snel te groeien heb ik een S-Vorm in mijn rug. de klachten vielen mee en waren leefbaar + niet dagelijks. Sinds een jaar zijn de klachten veel erger geworden. En na onderzoek onder de MRI blijkt dat ik een hernia heb ter hoogte van mijn staartbeen. (nu weet ik ook dat de dokters dit een hernia noemen maar dit niet 100% een hernia is) verder blijkt er ook wat artrose te zijn ter hoogte van wervel T5 tot T8 ongeveer.

behandelingen die ik volg:

Ik heb de rugschool gevolgd in Reet (belgie)

Mckenzie oefeningen gevolgd in Erpe-mere (belgie) deze doe ik dagelijks

Ik krijg regelmatig een soort van voltaren ingespoten aan mijn staartbeen. Neem regelmatig 400mg ibuprofen en in extreme pijn tradonal odis 50mg

Wat voel ik nu?

s’morgens bij het opstaan zit mijn rug helemaal vast. Het voelt als een rekker die gespannen staat en moet rekken en opnieuw soepel worden. mijn rug is terug soepel na een dik uur werken. Waarna hij de hele dag door kraakt en vast komt te zitten waardoor ik hem zelf massaal kraak. Hij krakt ook spontaan heel veel.

De pijn zit hem vooral in de onderrug. na het krijgen van spuiten verdwijnt deze grotendeels voor een 3tal weken. Het lastige is de uitstraling naar mijn benen. Wat het lastig en vermoeiend maakt zo’n lange dagen te werken.