Zoeken Vraag het forum

langdurige lage rugpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jann

Ik heb nu al 4 maanden lage rugpijn, aan te wijzen rond het si gewricht. Pijnstilling helpt minimaal oefeningen hebben tijdelijk geholpen en alle houdingen ( bewegen, zitten, staan, lopen etc) doen pijn. en door de dag heen knoepen en kraken mijn gewrichten rond dat gebied. Huisarts, bedrijfsarts, fysio, vinden een foto overbodig. Dit lees ik overal. Maar na 6wkn nog pijn geeft ook andere geluiden op doktersites helemaal na 4 maanden. De pijn is scherp en komt met scheuten, maar is de gehele dag aanwezig 24/7 sinds 30 sept 2018. 3 x dgs diclofinac 4x dgs pcm en op zonodig tramadol.
    Ik heb deels nog tussendoor gewerkt met deze pijn. Ik ben werkzaam in de ouderenzorg en dit is pittig. Ook al ben ik niet in de zorg nu op het moment (toen ik wel weer even aan het werk was dus nu zw), het lopen de gehele dag is killing. Hier moet ik ook weer een dag soms 2 van bijkomen= Meer stijfheid, meer pijnscheuten, meer pijn.
    Door verkoudheid (hoesten, niezen) lijken de klachten te hebben verergerd (3wkn geleden).
    Ik wandel rondjes in ons dorp van 300 a 400 meter hierna en na een (lichte) activiteit in huis, moet ik plat. Dit betekent, de ene keer op mijn zijde (links of rechts) de andere keer weer op mijn rug. De oefeningen voor versterking in mijn rug en buik doen eveneens zeer en kan ze soms niet meer dan 5x in 1 sessie uitvoeren. Soms ga ik tot 10 in één sessie, maar dit voel ik dan ook. De ene keer lijkt iets (oefening/houding) goed te zijn het andere moment is het te pijnlijk. Nu na 4 mnd constant pijn te hebben ben ik het helemaal beu (lees moedeloos, verdrietig, machteloos, down), constant druk uitoefenen met mijn handen tijdens het lopen op mijn si gewricht/onderrug lijkt mijn geen manier om door het leven te moeten of te werken in de zorg. Wanneer is een scan wel toegestaan? Wat moet ik doen, ik word radeloos van deze zeurende scherpe pijn die ook in scheuten komt. Maar dus steeds vanaf dezelfde plek.

Ik ben een vrouw van 43.

3 reacties
    Reageren
    Jann

Kleine toevoeging, de uitstraling die ik hierbij heb verschilt wel steeds het grootste in de pijn. soms een dag niet. Maar mijn billen, bekken/heupen en linkerbeen achter geven een constante pijn. Het zij een uitralingspijn of een scherpe scheut.

Reageren
    Anoniem

Dat jij kan werken als je zoveel pijn hebt
    Dan valt het wel mee
    Ik kan helemaal niks meer

Reageren
    Suus

@Anoniem
    Pijnbeleving is zeer persoonlijk……
    De één werkt nog met uitval en meerdere hernia’s, de ander “kan niks meer” met een verrekte spier.
    Pas dus een beetje op met wat je zegt!

Reageren
Reageer op: langdurige lage rugpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.