Zoeken Vraag het forum

Pijn linker borstspier ( pectorale ?)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • milo2010

Hallo sinds enige tijd ( twee weken ) heb ik constante last van mijn linkerborstspier die naar mijn linkerarm loopt , de Pectorale spier of in de buurt ervan.

Vaak heb ik ene rare uitstralingspijn naar linker arm en hand.

Ik kan savonds er niet op liggen, dan krijg ik hartkloppingen en soms breekt het zweet me uit.

Dacht eerst aan de symptonen van een hartaanval, maar die is tot nu toe uitgebleven, of toch een voorbode ? ben nog niet naar de arts geweest omdat ik dacht gaat wel weer over, heb me niet krachtig ingespannen, dus ook geen spierpijn.

de pijn is vaak in lichte vorm aanwezig en soms heftig, ook als ik een sigaret opsteek is de pijn heftiger…. probeer dan ook te stoppen met roken maar lukt niet echt, althans heb 2 maanden niet gerookt en heb nu af en toe een rookpauze voor mezelf ingelast om rustig te worden.
    ( van 25 sigaretten per dag zit ik nu op 5 a 8 per dag )

oke het is misschien simpel om te zeggen stop helemaal met roken heb je ook waarschijnlijk geen last meer , maar toch wil wel weten wat dit is? ibuprofen erin en doorgaan? als dit helpt?

groetjes
    Marco

7 reacties
    Reageren
    Freek

Milo, ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat je met deze klachten niet naar een dokter gaat. Als je zelf al denkt aan angina pectoris, dan is het echt zaak dat het onderzocht wordt. O.K. de kans op bijvoorbeeld hyperventialtie of een beknelde zenuw is veel groter, maar als het iets met je hart is, dan wil je er toch graag op tijd bijzijn, zou ik zeggen.

Reageren
    brenda A

ik ben het eens met Freek, ga hier even mee naar de huisarts.
    kan inderdaad iets onschuldigs zijn maar laat er naar kijken.
    en stop met roken!
    groetjes, Brenda

Reageren
    Marco

Hallo

Bedankt voor jullie reacties cq reply,

Ja het zou kunnen ( Ang.Pect )maar zou ik dan allang niet een attack hebben moeten hebben, dit is nl al 2 weken zo?

Nu ben ik 2 maanden geleden al bij de dokter geweest, voor mijn longen heb toendertijd een
    spirometrieonderzoek gehad en daar kwam niks uit – longinhoud was zeer goed ( na 20 jaar roken – ben pas 39 jaar )en heb toch maar een verwijzing gekregen om een Thorax foto te laten maken.

Arts zei ook dat ik 2 maanden na het stoppen met roken deze foto moest gaan maken!!!
    vond ik nogal een rare opmerking maar zal zijn redenen hebben.

Even een vraagje is op zo’n foto ook dit soort aandoeningen te zien zodat ik dan niet NOG een keer naar de dokter moet om deze te raadplegen?

Vind het zeer vervelend om te gaan daar het lijkt alsof ik een aansteller bent of een hypochonder.

Zal as maandag eens bellen , telefonisch consult moet ook mogelijk zijn, lijkt mij!

groet
    Marco

Reageren
    Anoniem

Angina pectoris is op een X-thorax niet waar te nemen.

Waarom volgt u het advies van uw arts niet op en laat u geen X-thorax maken?

Op een X-thorax zijn wellicht afwijkingen aan de longen waar te nemen.

Reageren
    Anoniem

U kunt met de volgende onderzoeken te maken krijgen: lichamelijk onderzoek, hartfilmpje (ECG)
    bloedonderzoek, inspanningstest (fietstest), echocardiogram, isotopenonderzoek, hartkatheterisatie.

Bron: Hartstichting Angina pectoris
    http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/angina_pectoris/Angina_pectoris_behandeling/

Reageren
    H. Burg

Al aan astma gedacht? lichte vorm zonder hoesten?
    Ik heb dat zelf ook ervaren. Ik bleek een lichte vorm van Astma te hebben (zonder afwijkingen op longfoto).
    longinhoud was goed, maar tijdens histaminetest was overduidelijk astma!!!
    Een inhalator (Symbicort) gekregen 2x per dag en ben er mooi vanaf (de pijn tussen schouderbladen en borstspieren).

Reageren
    Anja

Ik heb dit al heel lang pijn naast de linker borst spier .bij de arts geweest blijkt de spanningen tezijn en moet rusten ,wat ik ook doe .maar ga ik werken geen last ,zodra ik thuis kom ,en ik naar bed ga komt de pijn weer en erger

Reageren
Reageer op: Pijn linker borstspier ( pectorale ?)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.