- Pieter12 juli 2026 om 15:10
Beste,
Ik ben 6 dagen geleden gevallen in huis, omdat ik iets te veel alcohol had genuttigd weet ik niet meer precies hoe het is gegaan. (Vermoeden huisarts en me zelf: Enkel verzwikt bij opstaan vanuit de bank.) Mijn voet is met name dik en verkleurd rondom het 5e middenvoetsbeentje. Pijn straalt soms uit richting de enkel én grote teen. Meeste pijn ervaar ik als ik de tenen naar mijn neus haal, dan voel ik namelijk een heftige stekende pijn rondom de zwelling en kleine teen.
4 dagen geleden heb ik de voet laten zien aan mijn huisarts; hij ging uit van een spier scheuring of oprekking, maar wou een breuk niet uitsluiten dus moest ik foto’s laten maken. Op de foto’s was geen breuk te zien. Advies: Voet laten rusten, drukverband om en als zwelling minder werd fysio bellen.
Ik kon gezien de aankomende vakantie periode niet wachten en heb meteen de fysio gebeld. Kon er de zelfde middag nog terecht. Fysio (jongen van +/- 27 die net zijn papieren heeft) heeft het beoordeeld en vermoed ook een scheur/oprekking. Behandeling: Enkel ingetaped, en met krukken mag ik het licht belasten. Ik moet over 2 dagen terug komen.
Gisteren stond ik ineens op met heftige pijn en zwelling rondom mijn grote teen. De pijn is gelukkig redelijk afgenomen, maar de zwelling is nog zichtbaar. De “oorspronkelijke” klachten m.b.t voet is voor mijn gevoel sinds vandaag iets afgenomen.
Lang verhaal kort;
Gezien de nieuwe ontwikkelingen en slecht vermoeden van familie met soort gelijke ervaring;
Moet ik morgen de huisarts en/of fysio bellen met mijn huidige klachten?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
12 juli 2026 om 19:28Ik zou je fysiotherapeut eea nog eens laten beoordelen voor een mogelijk aangepaste aanpak.
Reageren