Zoeken Vraag het forum

Achillespees herstel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aminam

Ik heb 4 maand geleden bij het sporten een volledige achillesruptuur opgelopen. Hiervoor ben ik diezelfde avond op de 1e hulp in het gips gezet in spits stand. .Dit 2 weken om gehad. Daarna achillotrain gekregen en 2 verhogingen voor in de schoenen. Na 6 weken terug voor controle beetje voelen en verder niks. Starten met fysio en hoefde niet meer terug te komen voor controle. 4 weken later bij fysio toch twijfel. Extra controle gehad. Ook hier beetje gevoelt. Voet optrekken en wegduwen en weer naar huis. Liep vrij lang met krukken en afwikkeling erg moeizaam. Wel vervolg controle deze keer. Aantal weken later fysio toch nog twijfels zou graag echo zien (ikzelf ook om een beeld erbij te hebben) . Echo aangevraagd. (Deze vond de arts overbodig) Hieruit blijkt dat mijn pees na 4 maanden nog steeds niet is aangegroeid. Er zit nog +-2cm tussen beide pees uiteinden. Nu konden ze het nog een keer gipsen (heeft dat nog nut nu?) of MRI en het weefsel bekijken. Dat is nu gekozen en ingepland.
    Ik ben geen arts en ken de procedure/protocollen niet. Maar het voelt niet helemaal goed. En heb mijn vraagtekens bij hoe er gehandeld is.
    Dus de vraag is voornamelijk: is dit een normale gang van zaken? Zou een achillespees traject er bij een ander ziekenhuis ook zo hebben uitgezien?. Valt dit onder een chronisch ruptuur? Ik vind het vooral raar dat hun het nergens een controle foto/echo hebben gemaakt om te kijken of de pees goed aangroeide.
    Ik wil de artsen echt niet in twijfel trekken, maar iets in mij zegt dat het niet klopt.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Zijn allemaal vragen voor een chirurg/ orthopedisch chirurg. Dus een second opinion zou misschien wel iets voor je kunnen zijn!

Vroeger werd er bij een achillespeesruptuur sneller geopereerd als nu. Maar net zoals bij de operatieve behandeling is er ook bij de “conservatieve” behandeling natuurlijk een mislukkingskans!

Reageren
Reageer op: Achillespees herstel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.