Zoeken Vraag het forum

Achillespees verwijderd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emma

Ik heb in aug 2008 een totale ruptuur gehad van de achillespees tijden het dansen.Ben geopereerd door een algemeen chirurg(terwijl dat volgens mij toch door een orthopeed moet gebeuren).Vervolgen vele fysiobehandelingen ondergaan maar bleef last houden en heb via het o.z gevraagt om een second opinion.Heb alle gegevens opgevraagt bij het betreffende ziekenhuis en naar Gent(B)gegaan.Die bekeken de echo en m.r.i die inmiddels gedaan waren en zeiden gelijk dat het helemaal niet goed zat terwijl ze mij er hier maar mee van het kastje naar de muur stuurden.Gelijk onder het mes Achillespees verwijderd(bleek zwaar ontstoken te zijn).Nu zijn mijn kuitspieren gebruikt voor een gedeelte,die hebben mijn achillespees vervangen.Vervolgens weer vele fysiobehandelingen ondergaan tot nu toe en het gaat nog steeds niet lekker.Lopen gaat slecht en autorijden kan ik bijna niet meer tenminste geen lange ritten(lekker als je beroep taxichauffeur is).En het is notabene mijn rechtervoet.Ik slaap met pijnstillers anders doe ik geen oog dicht.Zijn er soortgenoten met hetzelfde probleem?Ik ben nl pas voor een echo geweest en dat was al een oudere dokter die zei:”zoiets heb ik nog nooit gezien”.Wel leuk om zoiets te horen en toen zonk de moed me helemaal in de schoenen.

3 reacties
    Reageren
    brenda

hoi,

vervelend voor jou maar ben blij om eens te lezen dat ik niet de enige ben met problemen na een a.p ruptuur.
    heb een half jaar gelden mijn a.p afgescheurd, deze hebben ze operatief weer vast gezet, 2 weken ging het goed toen kwamen de klachten, ging steeds meer achteruit ipv vooruit. terug naar ziekenhuis klachten waren een nasleep van de operatie. mijn gevoel bleef zeggen het is niet goed.
    kreeg vervolgens een blauw paars ben (constatering bepaalde vorm van distrophie) , geen kracht in mijn been, veel pijn. op aandringen een echo laten maken en er zat een scheur. mening ziekenhuis vertraagde genezing.4 chirurgen met alle 4 een andere mening. mri laten maken alle maal zelf moeten regelen en a.p was erg verdikt en zag er uit als touw.
    heb vrijdag een speciale ego om te kijken wat de kwaliteit nog is van mijn pees (na 6 mnd zeggen ze dat er geen meer is) en maar kijken wat er nog kan om mijn beperkte functies te behouden, heb vandaag toevallig over een a.p transplantatie gesproken en wie weet is dit de optie.
    Blijf hoop houden.

groetjes,

Reageren
    T.Coenen

Goede dag.

Heel vervelend voor iedereen en sterkte met het herstel.

Bij mij is mijn achillespees verwijdert na een compartimenten syndroom en tijdens de herstel daarvan heb ik een bacteriële infectie opgelopen aan mijn achillespees waardoor de pees verwijdert moest worden .

Lopen blijft moeilijk en heb nog veel pijn ik ben nu 8 mnden verder mijn huid is pas afgelopen december genezen ben nu bezig met therapie ongeveer 4 maanden maar het gaat langzaam beter ik zal moeten zien wat ik nog kan met mijn voet het zal nooit meer volledig optimaal zijn maar ik houd de moed erin .

Voor ieder die hier mee kampt wens ik veel sterkte en houd de moed erin ik ben nu 46 maar ik blijf knokken ik hoop dat jullie dat ook nog kunnen heel veel sterkte.

Reageren
    letty

hoy, las wat er is gebeurd.

in 1966 is bij mij heel de achillespees verwijderd, en vervangen door plastic. kan hier door niets meer met mijn rechtervoet. met dank aan de artsen van toen. ben nu zwaar beperkt. en rolstoelafhankelijk.

Reageren
Reageer op: Achillespees verwijderd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.