Zoeken Vraag het forum

Gekneusde voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sylvana

Hi, vannacht een strijkplank bovenop mijn voet gevallen. Had gelijk een hele bal erop. Vanmorgen foto’s laten maken. Niet gebroken wel echt gekneusd. Het is heel erg dik en blauw. Heb nu drukverband en onwijs veel pijn. Hoelang kan zoiets aanhouden? Ik kan er ook echt niet op staan. De arts zei er vrij weinig over want het was druk

6 reacties
    Reageren
    Sylvana

Foto van mijn voet

Reageren
    Sylvana

Volgens mij pakt hij de foto niet

Reageren
    Peter (huisarts)

Ik ga ervan uit dat de foto door een röntgenoloog correct is beoordeeld! Een kneuzing kan om twee redenen zwelling geven: door de klap reageert het lichaam met een “ ontstekingsreactie” (zwelling, roodheid, pijn, warmte) EN er kunnen door de klap bloedvaatjes kapot gaan waardoor een blauwe plek kan ontstaan.
    Dat geeft ook een zwelling, pijn en verkleuring.
    Afhankelijk van de grootte van de bloeding heb je de komende week zeker nog een zwelling en last!
    Arnica zalf erop kan mogelijk de genezing / het oplossen van de bloeding en de zwelling versnellen.

Reageren
    Sylvana

Ja er heefr een chirurg meegekeken naar de foto omdat ze het een forse zwelling vonden. Waren alleen lichte plekken te zien zeide ze. Er staat in het verslag mogelijk lucentie door sesambotje. Geen idee wat het inhoudt haha.

Dat is een goede. Morgen mag mijn voet uit het drukverband en dan ga ik dat smeren.

Reageren
    Sylvana

Op internet kom ik er ook niet helemaal uit wat het nou betekend ; mogelijk lucentie door sesambotje. Weet u dat?

Reageren
    Sylvana

Foto was gelijk nadat het was gebeurt. Volgende ochtend hele voet gezwollen

Reageren
Reageer op: Gekneusde voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.