- Sylvana12 oktober 2025 om 17:04
Hi, vannacht een strijkplank bovenop mijn voet gevallen. Had gelijk een hele bal erop. Vanmorgen foto’s laten maken. Niet gebroken wel echt gekneusd. Het is heel erg dik en blauw. Heb nu drukverband en onwijs veel pijn. Hoelang kan zoiets aanhouden? Ik kan er ook echt niet op staan. De arts zei er vrij weinig over want het was druk
6 reactiesReagerenSylvana12 oktober 2025 om 17:06Foto van mijn voet
ReagerenSylvana12 oktober 2025 om 17:27Volgens mij pakt hij de foto niet
Reageren
Peter (huisarts)
13 oktober 2025 om 17:44Ik ga ervan uit dat de foto door een röntgenoloog correct is beoordeeld! Een kneuzing kan om twee redenen zwelling geven: door de klap reageert het lichaam met een “ ontstekingsreactie” (zwelling, roodheid, pijn, warmte) EN er kunnen door de klap bloedvaatjes kapot gaan waardoor een blauwe plek kan ontstaan.
Reageren
Dat geeft ook een zwelling, pijn en verkleuring.
Afhankelijk van de grootte van de bloeding heb je de komende week zeker nog een zwelling en last!
Arnica zalf erop kan mogelijk de genezing / het oplossen van de bloeding en de zwelling versnellen.Sylvana13 oktober 2025 om 19:35Ja er heefr een chirurg meegekeken naar de foto omdat ze het een forse zwelling vonden. Waren alleen lichte plekken te zien zeide ze. Er staat in het verslag mogelijk lucentie door sesambotje. Geen idee wat het inhoudt haha.
Dat is een goede. Morgen mag mijn voet uit het drukverband en dan ga ik dat smeren.
ReagerenSylvana13 oktober 2025 om 20:05Op internet kom ik er ook niet helemaal uit wat het nou betekend ; mogelijk lucentie door sesambotje. Weet u dat?
ReagerenBijlagen:
Sylvana13 oktober 2025 om 20:08Foto was gelijk nadat het was gebeurt. Volgende ochtend hele voet gezwollen
Reageren