Zoeken Vraag het forum

Acuut onstane spierpijn zonder inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • LVDM

Hallo,

Ik ben een 26 jarige vrouw met geen  medische voorgeschiedenis.

Vorige week vrijdagavond kreeg ik ineens last in mijn linker lies. Het voelde alsof ik een verkeerde beweging had gemaakt, vervelend maar niets om zorgen over te maken. Toen ik eenmaal ben gaan slapen ben ik in de nacht wakker geworden met ontzettend veel pijn in mijn nek. Zowel de aanhechtingen op mijn hoofd als in de nekspier wat mijn bewegingsmogelijkheid beperkte (links en rechts draaien, naar boven en naar beneden ging wel). Ook had ik last van atypische pijn tussen mijn ribben aan de linkerzijde. De pijn in mijn lies was overigens ook niet verdwenen. Ik ervaarde het als een stekende pijn die mijn bewegingsmogelijkheid beperkte. Ik ben met moeite mijn bed uitgekomen om paracetamol in te nemen. Eenmaal terug in bed begon ik spontaan te huilen omdat ik geen idee had wat me was overkomen.

In de ochtend merkte ik dat het langzamerhand wat beter ging. Toch maar besloten om de huisartsenpost te bellen. Zij zagen geen reden om mij te zien. De dagen erna heb ik redelijk door kunnen komen met paracetamol. De dinsdag na het paasweekend heb ik contact opgenomen met de huisartsenpraktijk. Mijn pijnklachten waren zo goed als verdwenen maar een continu tintelend gevoel in mijn handen was daarvoor in de plaats teruggekomen. Ik werd gezien door een onbekende hulpverlener (mijn huisarts zag nu coronapatiënten). Zij gaf me het gevoel alsof ik me aanstelde en gaf het gebruikelijke advies mijn spieren warm te houden en paracetamol in te nemen als dit goed hielp. Ze kon mijn klachten niet verklaren maar dacht mogelijk aan een probleem vanuit mijn nek (te gespannen nekspieren wat ze ook voelde bij het lichamelijk onderzoek). Daarbij vroeg ze ook naar mijn beroep omdat ze momenteel veel patiënten zag met nek, schouder hand klachten doordat ze thuis werken met corona. Nou ik werk zelf in de zorg als verpleegkundige dus het is niet zo dat ik nu door een verkeerde bureaustoel klachten ontwikkel. Ik voelde me dus niet serieus genomen in mijn klachten. Ik heb al jaren last van winterhanden/voeten of noem het het fenomeen van raynaud (ik had foto’s laten zien).  Dit ook benoemd maar ze zag geen reden voor nader onderzoek.

Wat opvallend is, is dat de pijn zich verplaatst. Zo heb ik nu last van zeurende pijn in mijn bovenarmen. Soms pijn aan de achterkant van mijn ribben vastzittend aan de ademhaling (niet flink in kunnen ademen), in mijn benen (heup/zijkant bil) en bij mijn sleutelbeenderen. Ook keert de pijn in mijn lies weer terug. Ik voel me weggezet als een aansteller als ik benoem dat het “spierpijn” is maar ik heb er wel degelijk hinder van en ik maak me zorgen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dan zit er toch niets anders op dan weer contact op te nemen met de huisarts

Reageren
Reageer op: Acuut onstane spierpijn zonder inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.