Zoeken Vraag het forum

Pijn bij rekken tenniselleboog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tennis elleboog

Beste,

ik heb al 3 jaar een blessure aan mijn elleboog. deze is gekomen door fitness

echter fitness ik al 20 jaar voordat ik de blessure opliep. ik begon wel eens wat te voelen in mijn onderarm een soort pijn steken als ik bepaalde oefeningen deed.

vooral ook bij duwende bewegingen. op een dag ging ik opwarmen banddrukken en schoot het in mijn onderarm waarop ik last kreeg van de elleboog.

ik ben ook gestopt met fitness want trainen ging niet meer. ik heb inmiddels shockwave gehad en andere fysio maar hielp niks. met rusten ging de pijn wel weg maar de blessure niet. telkens als ik ging belasten voelde ik het weer terug. ook kreeg ik veel pijn in de hand die doortrekt nar de schouder en nek.

na ruim een  laatste jaar volledig rust fitness weer opgepakt. in begin ging het best goed. ik kwam 5 kilo spieren aan in 2 maanden want was veel afgevallen. rug trainen en biceps gaan uitzonderlijk goed. kan veel gewicht pakken zonder pijn. alleen duwende bewegingen gaat minder. ik kan niet meer bankdrukken als 45 kilo sets van 15 tot 20 keer. vaak voel ik dan dat het erin wil schieten .natuurlijk ben ik bedachtzaam hierop. bv de stang minder ver laten zakken helpt daarbij.

ik ben ondertussen rek oefeningen gaan doen voor de pees omdat de echo aantoonde een beperkte ontsteking van de elleboogpees. met de rekoefeningen heb ik echter veel meer pijn gekregen. de elleboog trekt volledig stijf als ik rek. als ik ga trainen voel ik op dat moment geen pijn maar enkel daarna in rust.

is dat normaal dat de elleboog zo stijf trekt bij rekken van de pees? en waarom worden de klachten veel erger daarmee? kan ik gewoon door blijven trainen of beter stoppen met de rek oefeningen

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou er maar eens mee stoppen en eerst naar een orthopeed gaan

Reageren
    tennis elleboog

Ben bij de orthopeed geweest. die heeft mij deze oefeningen mee gegeven maar dat is dus niet goed als je elleboog er stijf van word?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dan is het niet goed en moet je terug naar de orthopeed

Reageren
    tennis elleboog

Kan maandag pas terecht bij de orthopeed voor een nieuwe afspraak..

maar wat zou het mogelijk kunnen betekenen dat er stijfheid in de elleboog en meer pijn optreed bij het rekken van de pees?

Reageren
    John (moderator)

Dat de pees overbelast is

Reageren
    tennis elleboog

Ik snap daar helemaal niks van. de pees zou toch juist beter moeten worden met rek oefeningen. hoe kan die dan overbelast raken ervan?

Reageren
    John (moderator)

Soms is het te veel, maar kan ook afhankelijk zijn van wat er aan de pees is

Reageren
    tennis elleboog

Ik weet niet wat er precies met de pees is. daarvoor zullen ze misschien een mri moeten maken. ik weet wel dat ik hier niet meer zomaar vanaf kom. al 3 jaar lang loop ik ermee.

heel mijn arm voelt nu vermoeid aan en het trekt ook helemaal door tot in mijn hand en zelfs tot in mijn nek. vreemd is wel dat als ik ermee beweeg de pijn afneemt. ik ben 2 maanden geleden weer terug begonnen met fitnessen . 2x in de week. dit ging goed. zelfs in rust voelde ik bijna niks na de trainingen. ik deed toch biceps met 10 kilo dumbels in iedere hand makkelijk 15 herhalingen. dit gaf geen pijnklachten tot ik ging rekken .toen ging het dus ineens fout want begon daarna gelijk mijn arm ook iets meer te voelen tijdens de trainingen. ik heb deze oefeningen van de orthopeed gehad als alternatief voor een itec behandeling omdat ik dit nog niet wilde omdat het trainen zo goed ging en ik amper last had. ik nam dus aan dat ik door kon blijven fitnessen tijdens het rekken.

Reageren
    John (moderator)

Het is blijkbaar toch wat te veel geweest

Reageren
    tennis elleboog

U bedoeld in combinatie met rekken dan? want voordat ik ging rekken was er niet veel aan de hand.

en wat weet u van ITEC. zijn daar goede resultaten van.. ze spuiten bloed in de pees. moet je na behandeling daar  lang mee rusten? ik heb al 3 jaar deze klachten dus wil er graag definitief vanaf.

Reageren
    John (moderator)

Daar (ITEC) kan ik zo helaas niets over zeggen. dat is iets dat je met de orthopeed moet bespreken.
    Het is blijkbaar toch allemaal iets te veel geweest.

Reageren
    tennis elleboog

Nog een vraag ik heb dus ook AC gewricht slijtage. dit mede door spuiten cortison waarmee ik ben blijven doortrainen. mijn Ac gewricht is door de cortison helemaal misvormt en ingesleten. ik vind het vreemd dat de elleboogklachten daarna kwamen. het is dus aan dezelfde kant. ik voel vanaf de achterkant schouderblad de pijn doortrekken tot in mijn hand. ik merk ook dat als ik meer pijn in mijn hand heb ook meer pijn in schouder en elleboog. soms kan ik met mijn hand nog geen kraan vast en dichtdraaien.  ook de handklachten zijn na Ac gewrichtslijtage ontstaan. ik loop dus al heel wat jaren met deze klachten. als het alleen een tenniselleboog zou zijn dan had ik daar met 2 jaar rusten toch wel vanaf gekomen? ik heb eens een jumpersknie gehad van voetballen en dat ging ook weer over. vreemd dat die elleboog klachten blijven bestaan. de orthopeed had geen antwoord op de handklachten. maar met mijn hand zelf is niks mis. ook geen slijtage/artrose op foto’s te zien en ik heb geen krachtsverlies maar ik verga soms echt van de pijn. lijkt wel meer zenuwpijn. van die akelige intense pijn die helemaal doortrekt. zou dat vanuit de schouder /ac gewricht kunnen komen met uitstraling naar mijn hand?

ik heb ook al dagen een pijnlijk gevoel als ik op de schouder lig

Reageren
    John (moderator)

Het is niet uit te sluiten.

Reageren
    tennis elleboog

Toch is het zeer opmerkelijk dat de pijnklachten geheel verdwijnen tijdens de fitness.

als ik bij symptomen kijk van ac gewricht slijtage dan zie ik staan pijn tijdens beweging. vooral bij arm heffen.

als ik fitness dan word heel mijn arm vanaf mijn schouder tot in de hand ineens topfit. ook bij schuin bankdrukken voel ik niks in het ac gewricht . de klachten komen pas uren erna langzaam opzetten. het gevaar is dus dat ik niks voel tijdens mijn fitnes oefeningen en niet weet wat de grens is, pas achteraf voel ik wat ik gedaan heb. hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

ik heb nu vanochtend gebeld naar de orthopeed voor een ITEC afspraak voor de elleboog. kan helaas pas  7 februari komen

Reageren
Reageer op: Pijn bij rekken tenniselleboog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.