- Jona6 januari 2017 om 20:31
Ik heb de afgelopen dagen last bij mijn elleboog, op het puntje van mijn elleboog precies. Als ik mijn arm strek voel ik een lichte druk daar, het eerste is als ik erop leun of zelf erop druk met mijn vinger. Ik heb het al een paar dagen zoals ik gezegd heb, maar is sinds gisteren iets erger geworden. Ik heb ontstekingsremmers, kan ik die gewoon nemen? En kan ik blijven fitnessen met zo’n kwaal?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 januari 2017 om 20:45Ik zou eerst maar eens even naar de huisarts gaan en even wachten met fitnessen…wat is het voor een ontstekingsremmer?
ReagerenJona7 januari 2017 om 02:11Ja dat ga ik ook waarschijnlijk doen als de pijn tot maandag aanhoudt. ben alleen bang dat de huisarts het gebruikelijke zegt: ijs erop af en toe en laten rusten een weekje.
ik heb ponstan en nog eentje. Over ponstan staat dit op internet: Ponstan is een krachtige pijnbestrijder die behoort tot de zogenaamde NSAID’s: ontstekingsremmende pijnstillers. De werkzame stof mefenaminezuur remt de aanmaak van prostaglandines, een hormoonachtige stof in het lichaam die zorgt voor pijnklachten, koorts en ontstekingsreacties (roodheid van de huid, zwelling). Ponstan wordt daarom vaak ingezet bij aandoeningen waarbij sprake is van pijn in combinatie met ontstekingen.”
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 11:39Ik zou vooralsnog proberen met paracetamol uit te komen. Ponstan is volgens mij geen geregistreerd geneesmiddel in Nederland. Het is een nogal zwaar middel. Ik zou dat niet zomaar gebruiken.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om naar een fysiotherapeut te gaan.
Reageren