- Den18 december 2019 om 19:54
Hallo,
Als sinds maart heb ik last van zeurende pijn in mijn scheenbeen (bot?). De daadwerkelijke plek kan ik niet aanwijzen. Het zit ongeveer in het midden, íets naar de binnenkant. Wel ontstaan de pijn voornamelijk in rust.
Ik heb laatst een foto en echo laten maken. Hier kwam niks uit. Volgens mijn huisarts zijn hiermee ernstige oorzaken (gelukkig) uitgesloten.
Toch zit het me niet lekker. Als ik voel, lijkt het alsof mijn scheenbeen meer hobbelig voelt dan bij mijn andere been. Als er een tumor zou zitten, hadden ze deze toch wel ontdekt op de foto? Wat zou het kunnen zijn?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 december 2019 om 20:06Met een tumor heeft dat toch echt niets te maken
ReagerenDen21 december 2019 om 18:01Heeft u enig idee waar het wel mee te maken kan hebben? Ik heb gelezen over een osteocarnicoom, wat in eerste instantie niet zichtbaar hoeft te zijn op foto’s, omdat deze zich van binnenuit naar buiten het bot werkt. Op mijn scheenbeen voel ik nu duidelijker een bult dan eerst.
Ik ben zo bang voor kanker, dat ik het echt even niet weet. Aan de andere kant denk ik dat ik deze klachten dan niet al vanaf maart zou hebben.. Maar ik weet het gewoon niet meer.
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2019 om 18:35Misschien een overbelasting. Je hebt geen trap tegen je scheenbeen gehad of je ergens tegen gestoten?
ReagerenDen21 december 2019 om 19:28Niet dat ik weet.. Dan nog zou het natuurlijk wel erg lang zijn, driekwart jaar.
Wel heb ik sindskort ook af en toe wat steken boven mijn knieholte en een vermoeid been. Dus mijn vermoeden gaat ook uit naar iets met doorbloeding
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2019 om 19:30Ga dan eens met de klachten naar een fysiotherapeut
ReagerenDen21 december 2019 om 19:36Daar zal ik inderdaad eens contact mee opnemen. Ik heb daar al een tijdje gezeten in verband met rpcp aan mijn knie. Het is wel datzelfde been.
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2019 om 19:37Dan denk ik dat het goed is om te gaan.
Reageren