- Johannes28 januari 2018 om 12:08
Goedenmiddag, al heel lang loop ik rond met een heel scala aan klachten:
Spiertrekkingen, vooral in de ledematen, vermoeidheid, savonds uitgeput. Pijn, stijfheid, en vermoeid opstaan. Ook erge afwezigheid, en nu weer pijn in mijn rechterbovenbeen. Ook klachten met mijn keel en praten voelt branderig aan het eind van de dag. Heb ook al veel onderzoeken gehad: Internist, die een uitgebreid bloedonderzoek heeft gedaan met een longfoto en hartfilmpje, KNO arts, die mijn keel nakeek, Longarts, Oogarts, en talloze keren naar de huisarts, maar er komt tot heden niets uit. De laatste keer een neurologische test gehad bij de huisarts maar ze zag geen reden me door te sturen naar bv een neuroloog. Ook al bij heel wat therapeuten geweest, omdat ze denken dat het psychisch is.
Ik voel me ook nooit fit. Ze vermoeden dat ik verkeerd adem, dat zei de longarts tenminste, maar zo voelt het niet. Dus ik ben nooit fit en altijd moe, hoewel ik bv wel alles kan, zoals werken en zelfs een beetje sporten. Nu tijdens het typen heb ik ook weer spiertrekkingen in mijn been. Iemand ervaring met deze klachten? gr. Johannes3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 januari 2018 om 12:18Heb je veel stress of spanningen?
Reageren
Doe eens de testen op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/Merel28 januari 2018 om 13:59Ik heb echt exact dezelfde klachten, ik heb ook geen idee hoe het komt. Ik heb weer bloed laten prikken, kwam vit d tekort uit, ik word ook nog verder onderzocht. Misschien loop jij met hetzelfde probleem? Ben je er al op getest?
Reageren
MvgJohannes28 januari 2018 om 20:20Ik had een algeheel bloedonderzoek gehad, dus ook de vitaminenwaardes. Dat was dus allemaal goed. Maar het ergste probleem is de vermoeidheid, moet gewoon elke avond vroeg naar bed. Zit te denken aan een spierziekte (ben trouwens erg hypochonder…), maar heb geen krachtsverlies en heb ook al een neurologische test gehad bij de huisarts. Dus wat nu verder, zit een beetje op een dood spoor…..Ik heb inderdaad een angststoornis test gehad (ze noemen dat volgens mij de nijmegen-test of zoiets) en scoorde daarin erg hoog…
Reageren