Zoeken Vraag het forum

Wat is het nou?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds ongeveer januari voel ik me heel erg vermoeid, zwaar gevoel rond en onder de ogen, zwarte vlekken zien bij het bewegen met ogen en zwakke spieren/botten. Ook heb ik sinds november maagklachten dus ik vraag me af of het door mijn maagklachten komt, het klachten van mijn maag is constant, bij gastrocopie is er niets gevonden.

ook heb ik best vitamine D tekort, ik heb 12 ampullen gelregen van 25.000 IE tot nu toe heb ik er al 7 gebruikt maar ik voel en merk nog steeds geen verbetering?

Mijn HA zegt dat het niet door de maagklachten kan komen maar wel door vitamine D tekort.

klopt dit, komt al deze klachten echt door vitamine D tekort of door mijn maagklachten die constant aanwezig is??

maagklachten begon november en vermoeidheid duizeligheid slappe spieren, zwarte vlekken etc. Januari ongeveer

dus waar komen mijn klchten vandaan, maag of vitamine D tekort?

48 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De klachten  kunnen heel goed door het vitamine D gebrek veroorzaakt worden. Het duurt ook even voordat je vit D weer op peil is

Reageren
    Anoniem

Pff fijn om te horen Tandor, want ik raak eerlijk gezegt in stress omdat ik steeds het gedachte krijg van ‘ is het toch misschien door mijn maag, dan gaat het toch nooit over ‘ .

want de klachten van mijn maag is constant, de pijn, opboeren etc. Bij gastrocopie was er niets te vinden dat is een goed nieuws.

Dus in dit geval komt het wel door de vitamine D dus? Want ik heb er al 7 ingenomen moet er mog , voel geen verbetering daarom dat ik me zorgen erover maak..

Reageren
    Anoniem

Moet er nog 5* innemen

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef:  het kan best even duren…nog even geduld

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord. En mijn laatste vraag.

sinds november heb ik maagklachten, pijn bij mijn maag ( niet heel heftig ), hard gevoel bij de maag, geen hongersgevoel, snel vol zitten en steeds opboeren.

ik heb een gastrocopie gehad maar de uitslagen zijn allemaal goed. Is dit nu een goed nieuws voor me of slecht nieuws..

als er niets uit van is gekomen betekend het dan dat het met de tijd toch over kan gaan en dat ik weer mijn oude hongersgevoel terug kan krijgen?

ik ben 20 jaar oud.

Reageren
    Anoniem

Bijvoeging: de klachten zijn altijd aanwezig, een pijn en een hard gevoel bij de maag. Wanneer ik zit voel ik geen pijn maar dan voel ik wel mijn maag ‘ zitten ‘ in mijn lichaam. En wanneer ik sta voel ik de pijn bij mijn maag wel. Vaak bij dezelfde plek.

Reageren
    John (moderator)

Spanningen en stress kunnen dit soort klachten ook veroorzaken… het is in ieder geval alvast goed dat er niets is gevonden .

Reageren
    Anoniem

Ja maar ik heb het echt constant, ik heb geen hongersgevoel meer etc. Ook wanneer ik het negeer.

Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen?

Reageren
    Anoniem

Tja wat wordt er precies bedoelt met stress en spanningen..?

als ik er toch antwoord op moet geven, ben ik telkens bezorgd om mijn maag. Dus ik denk heletijd Van wrm gaat het niet over, wrm doet het pijn, wrm krijg ik geen honger etc etc. Ik denk er constant aan eerlijk gezegt.

Reageren
    Anoniem

En mijn maagklachten begonnen toen ik koffie had gedronken bij mijn werkplek van de automaat. Sinds toen is het nog aanwezig.

Reageren
    John (moderator)

Is er ook al een ontlastingsonderzoek gedaan en een uitgebreid bloedonderzoek? Koffieautomaten die niet goed worden onderhouden, kunnen nog wel eens problemen veroorzaken

Reageren
    Anoniem

Nee ik heb geen ontlastingondefzoek gehad, en wat bedoel je met uitgebreid bloedonderzoek. Ik heb wel een bloedonderzoek voor de helicobacter pylori gehad. Kan je me uitgbreider vertelen tandor want ik ga binnenkort opnieuw een afspraak maken bij de HA.

Reageren
    John (moderator)

Een bloedonderzoek waarbij ernaar gekeken wordt of er geen infecties in je lichaam aanwezig zijn. Een een ontlastingsonderzoek om te kijken of er geen bacteriële infectie is

Reageren
Reageer op: Wat is het nou?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.