Zoeken Vraag het forum

Pijn rond het weefsel bij de onderste ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arnoud

Hallo, misschien heeft hier iemand een idee wat het volgende zou kunnen zijn..

Ik heb steeds aan de rechterzijde van mijn onderste ribben een naar gevoel. Het lijkt niet het bot te zijn maar het omliggende weefsel, maar wel oppervlakkig. Ik voel met mijn vingers ook wat kleine vaatjes ofzo over en tussen de ribben in liggen die gevoelig zijn bij aanraking. Ik heb al diverse ròntgenfoto´s laten maken en een echografie van die plek en de lever, bloedwaarden zijn afgenomen op diverse momenten, maar ze kunnen niet echt ontdekken wat het zou kunnen zijn. Het zit meer aan de zijkant van mijn lichaam dan aan de voor of achterkant.

MDL arts kon er niks mee.

Ik dacht misschien Tietze ofzo, maar ik begrijp dat zich dat bij de aanhechtingen van de ribben op het borstbeen plaatsvindt, in het kraakbeen, dus dat zal wel niet.

Iemand een idee wat het kan zijn? Zitten er lymfeklieren ofzo t.h.v. de onderste ribben in je zij? Volgens de verpleegster die de echografie deed namelijk niet.

En wat zouden die vaatjes of kleine bolletjes op de ribben en tussen de ribben kunnen zijn? Het is zacht weefsel.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Lymfeklieren zitter er niet in ieder geval. He zou spierweefsel kunnen zijn wat je voelt. Waarschijnlijk is het een tussenribspier die de klachten veroorzaakt. ga eens naar een fysiotherapeut.

Reageren
    Arnoud

Bedankt voor de reactie. Ik voel bij die rib wel allemaal vaatjes over en rond de rib maar aan de andere kant van mijn lichaam beduidend minder.
    Ik zal mijn fysiotherapeut eens vragen wat ze ervan denkt.
    Zou het spier of weefselkanker kunnen zijn ? Kanker is meestal hard toch, niet zacht?

Reageren
    John (moderator)

Kanker vind ik wel erg ver gezocht.
    Ik denk eerder dat het gewoon spierweefsel is

Reageren
Reageer op: Pijn rond het weefsel bij de onderste ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.