Zoeken Vraag het forum

Pijn direct onder ribbenkast (rechts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jelle ten Hag

Beste allemaal,

Al enige tijd, circa 1 jaar, loop ik met een probleem maar de laatste tijd wordt het erger. Het is namelijk zo dat ik stekende pijn heb onder mijn zwevende rib. Het is net alsof die zwevende rib in iets steekt. Ik heb het niet altijd, maar met name in de avond. Soms de hele dag, maar het is ook wel eens weg. Volgens mij zit daar je lever?

Hiervoor ben ik naar de dokter geweest, die zegt dat het met mijn bouw te maken heeft of dat het soms bij stress mijn gevoelige punt kan zijn. Op een röntgenfoto konden ze niets vinden. Dat is ongeveer een jaar geleden. Ik twijfel eerlijk gezegd aan deze conclusie, ik denk dat er serieus iets aan de hand kan zijn. Dat heeft met name te maken met het feit dat ik de laatste 4 weken heel erg snel moe wordt s’avonds en soms hartkloppingen krijg. Ik heb geen idee of het 1 met het ander te maken kan hebben maar ik maak me zeer zeker ernstige zorgen.

Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen of ervaring met pijn in de rechterkant net onder de zwevende rib?

1 reactie
    Reageren
    Joan

Ja heb ik ook, erg moe en uitstraling naar rug. Mdl arts gegaan en kwam inderdaad van lever.

Reageren
Reageer op: Pijn direct onder ribbenkast (rechts)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.