Test

Beste John,

Ik lees dat een syfilis besmettting meerdere fases heeft en verschillende testen. Welke test moet je nou gebruiken om het te kunnen uitsluiten.

Scenario meerdere contacten nooit laten testen in je leven niet wetend wanneer je een risico hebt gelopen. Je laat je dus gewoon een keer bloedtesten in het ziekenhuis/huisarts maar wel wetend dat het zoeizo 6 weken plus is. Heb je hiermee alle fases uitgesloten? Is zo een test in het ziekenhuis/huisarts een all in test die alle.syfilis fases kan opsporen?

Vriendelijke groet,

Reageren

Bloedonderzoek is het onderzoek dat daarvoor is. En als je het over meerdere fases hebt, dan wil dat wil zeggen dat je duidelijke klachten hebt die aan syfilis gelinkt kunnen worden

Reageren

Dus er is maar 1 bloedonderzoek om syfilis vast te stellen. De fases hebben dus niks met de bloedonderzoek te maken?

Vriendelijke groet,

Reageren

Bloedonderzoek geeft altijd aan of je antistoffen hebt. Er kan dan wel met bloedonderzoek gekeken worden welke fase het is

Reageren

Bedankt

Vriendelijke groet

Reageren

Beste John,

Als er een actieve besmetting zou zijn, dan komt die uit de test. Als er langer geleden een infectie zou zijn geweest, kan dan worden gevonden met een PCR test op antistoffen.

Is dit een bloed test die je afneemt bij het ziekenhuis/dokter of moet je dat zelf aangeven voor wanneer er een besmetting mogelijk heeft plaatsgevonden? Het gaat dan voornamelijk over het laatste stukje "als er langer geleden een infectie zou zijn geweest"

Vriendelijke groet,

Reageren

Dat is een bloedtest via arts of GGD en doorgaans vragen die daarnaar.

Reageren

Beste John,

Dus als ik mij heb laten testen bij de dokter/ziekenhuis met bloed. Dan hebben ze een PCR test gebruikt op antistoffen. Er is bij mij nooit ergens on gevraagd gewoon bloedafnemen en getest oo syfilis.

Vriendelijke groet,

Reageren

Daar zou je dan vanuit kunnen gaan

Reageren

Het moment dat er bloed wordt afgenomen is er dan een ander soort test die kijkt naar syfilis of hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Laatste vraag hoor John haha.

Vriendelijke groet

Reageren

Er is toch bloed afgenomen voor een syfilistest?

Reageren

Ja maar maak me dan zorgen welke test er is gebruikt. Mijn bedoeling is dan om dingen ui te sluiten van het verleden en iets recents. Wel getest oo alles 6 weken plus. Dus de risicos varieren van 6 plus tot meer.

Vriendelijke groet

Reageren

Als er op syfilis is getest, dan is er op antistoffen getest

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Test

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe