Zoeken Vraag het forum

Heel erg bang voor Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik post hier een bericht omdat ik vorige week bloed heb laten prikken om mij op hiv te testen. Ik kan woensdag bellen voor de uitslag. Maar ik ben mijzelf zo bang aan het maken. Ik kan niet meer slapen en ik kan elke seconde van de dag nergens anders aan denken.

ik zal mijn verhaal even uitleggen.
    4 maand geleden heb ik seksueel contact gehad met een man. Ik was top. Ik heb hem anaal genomen met condoom. Ook hebben we orale seks gehad bij elkaar. Dit was zonder condoom. We hebben geen glijmiddel gebruikt wat misschien niet zo slim was.
    Ik ben eigenlijk hetero en ik was door combinatie van drank en drugs een beetje de weg kwijt waardoor ik in deze situatie beland was. Na deze situatie besefte ik gelijk dat ik iets heel doms had gedaan. Ik heb het condoom onder de kraan gehouden en er zat een gaatje in ter grootte van een speld.

Al gelijk de dagen erna kreeg ik last van mijn penis. Het was een drukkende pijn en na een paar dagen begon het ook te branden tijdens het plassen. Ik schrok hier erg van en heb mij 2 weken erna op soa’s laten testen. Hier kwam niks uit. Een week later heb ik dit nogmaals gedaan. Weer kwam er niets uit. De klachten bleven aanhouden en na een tijdje kreeg ik ook last van mijn keel. Na 2 maanden had ik nog steeds een constante druk naar gevoel in mijn penis. Niet echt pijn maar je voelde het wel.
    In de tussentijd ben ik dagelijks gaan googlen naar symptomen van HIV en ben ik super bang geworden dat ik dit heb opgelopen.

Ik ben in de tussentijd wel een keer ziek geweest. Geen duidelijke koorts maar ik voelde mij wel heel naar en slap. In combinatie met keelpijn. Nu vandaag 3 dagen voor de uitslag kom ik erachter dat ik bultjes op mijn tandvlees en tong heb. Het lijkt op candida.
    Zoals je begrijpt schrik ik hier zo erg van dat ik echt nergens anders meer aan kan denken.
    En voor mijn gevoel is het nu al 100% zeker dat ik hiv heb.

Ik heb ergens op internet gelezen dat candida alleen klachten geeft als je hiv hebt.
    Klopt dit?
    Ik hoor heel graag andere meningen hierover.

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik moet er nog bij vertellen dat ik een vriendin heb. En dat zij in de tussentijd ook ziek is geweest. Ook last van keelpijn en slap. Niet perse hoge koorts.
    Ik ben echt doods doodsbang dat ik haar heb besmet.

Reageren
    Anoniem

Een update. Ik ben net bij de tandarts geweest voor de ‘candida’. En die zei dat er niks vreemds te zien was aan mijn tandvlees en tong. Dus ik heb mij onnodig druk gemaakt hierover.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je vooral niet zo druk moet maken. De anale seks vormde eigenlijk het grootste risico ALS dat onveilig was gedaan. Bij orale seks is het risico uiterst klein, tenzij er sprake zou zijn geweest van een bloedende wond in de mond.
    Keelontsteking heerst sowieso op dit moment en is ook geen specifiek HIV symptoom.

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor voor je reactie!
    Ik zat mijzelf inderdaad gek te maken.
    Ik heb de uitslag en die was negatief.
    Echt een enorme opluchting.
    En ik heb het al vaker gelezen maar voor de mensen die ook in paniek op dit forum terechtkomen.
    Laat je niet gek maken door google.
    Bijna elk symptoom die je in combinatie met hiv googled geeft je het gevoel dat je het hebt.

Reageren
    John (moderator)

Nou kun je het dus achter je laten en afsluiten.

Reageren
    Wesley

Gister ik heb sex met meisje met comdoom. Maar kan geeft mij hiv??

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Heel erg bang voor Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.