- Anoniem15 april 2016 om 08:29
Hallo.
Ik heb de afgelopen tijd wat wisselende kontakten gehad. Iedere keer met kondoom sex gehad. Alleen pijpen heb ik zonder gedaan. Ze zijn ook klaargekomen in mijn mond en ik heb het doorgeslikt.
Met twee mannen heb ik wat langer iets gehad en hebben we het nadat we meerdere malen veilige sex hebben gehad ook zonder kondoom gedaan. Ik had wel van te voren gevraagd of ze veilig waren, maarja… hoe eerlijk zijn ze… en misschien weten ze het zelf niet eens als ze iets bij zich dragen.
Ik weet ik ben heel dom, schaam me er ook heel erg voor.Nu kreeg ik drie weken geleden angina. (was wel duidelijk aangestoken door mijn zus). Het was precies pasen dus ik ben niet naar de dokter geweest, heb geen antibiotica gehaald. Toen dit na een week beter werd kreeg ik last van ontstoken tandvlees. Dit heb ik ook afgewacht, maar ben vanmorgen toch maar naar de tandarts geweest omdat mijn tandvlees op bepaalde plekken zich teruggetrokken had. Ze heeft me een zilver-spoelmiddel gegeven en het tandsteen weggehaald.
Maar je begrijpt ik ben nu helemaal in de stress dat ik HIV ofzo zou kunnen hebben. Andere symptomen heb ik niet zoals koorts, nachtzweten en grieperig gevoel. En het lezen op internet heeft me helemaal gek gemaakt.
Hoe groot is de kans dat ik dit echt heb? Wat denken jullie.
Heb wel voor volgende week een afspraak om me te laten testen, de uitslag krijg ik dan in 5 dagen. Maar die afspraak maakt me nog krankzinniger! Ik kan echt niet meer slapen. Barst af en toe in tranen uit, en kan slecht eten.Wat denken jullie?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 april 2016 om 11:10Er is natuurlijk wel een klein risico op HIV bij onveilige seks en doorslikken van sperma. Maar dan moet een van de mannen dan ook HIV positief zijn. De kans op andere soa’s is wel veel groter. Goed dat je een test laat doen. Je zult dat dan toch even moeten afwachten.
ReagerenAnoniemer15 april 2016 om 12:44zoals Tandor kleine kans. Kans dat een van de mannen besmet is klein bij Hetero mannen en zelfs al is een besmet is de kans klein bij vaginale seks(1:300 ongeveer) bij sperma slikken is de kans zelfs kleiner. Kans op andere soa’s is een stuk groter.testen dus, voor belangrijkste ksn dit 2 weken na risico. Voor HIV is met 4 gen duo test 4 weken al rond de 95% en 12 weken definitief(experts zeggen 6 tot 8, maar officiele rivm geeft 12 weken).
ReagerenAnoniem15 april 2016 om 15:14bedankt voor jullie reaktie. Maakt me alweer iets geruster. Als ik logisch nadenk, is de kans idd wel klein. Heb ook een onderzoek gelezen over hiv infektie door pijpen. Daar waren de mannen besment met hiv, en geen van de vrouwen werd besmet met dit virus door te pijpen en te slikken.
Maar doe natuurlijk ook gelijk test op andere soa`s. Hoewel ik mijn klachten van keelontsteking en tandvleesontsteking alleen bij HIV besmetting terug vond en niet bij de andere bekende ziekten.Wel las ik dat als je symptomen als keelontsteking en tandvleesontsteking e
Reageren
hebt door een hiv besmetting, dit meestal niet de enigste symptomen zijn. Nachtzweten, koorts en diaree horen daar ook bij. En daar heb ik helemaal geen last van gehad. Teken van opluchting denken jullie?John (moderator)
15 april 2016 om 15:24Ik denk dat HIV niet zo’n probleem is hoor.
ReagerenAnoniem15 april 2016 om 16:33Denk je dat de kans heel klein is dat ik het zou kunnen hebben?
Of bedoel je dat het hebben van HIV niet meer zo een probleem is?
Is keelontsteking/tandvleesontsteking nog een symptoom van een andere soa? dat jij weet?
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2016 om 16:41Ik bedoel daarmee dat de kans heel er klein is.
Reageren
Ook chlamydia en gonorroe kan keelontsteking veroorzaken.Anoniemer15 april 2016 om 18:46Hiv kans is echt klein in jou geval. Zoals tandor aangeeft chlamydia of gonnoroe is wel een groter risico. Betreffende je keelpijn, kan het niet zijn dat je een koudje hebt opgelopen? Verkoudheids virussen loop je namelijk veel sneller op dan soa en nu je realiseerde dat je onveilige seks gehad hebt, let je meer op je lichaam en als je angstig bent zul je normale dingen linken aan je mogelijke risico. Ga niet uit van symptomen die zijn niet betrouwbaar om hiv aan te linken. Het is veel logischer dat je een koudje hebt opgelopen en toevallig (of door de verkoudheid, hard poetsen of door stress slechter eten) is je tandvlees geirriteerd.
Bij je soa test wel ook aangeven dat je last hebt(of als het over is, gehad) van je keel. Dan maken ze ook een uitstrijkje van je keel om zeker te zijn dat je geen chlamydia of gonnoroe hebt. Al moet ik zeggen dat ik niet verwacht dat je chlamydia in je keel zou hebben, gonnoroe is wel grotere kans.
ReagerenAnoniem16 april 2016 om 05:58Dank jullie wel.
Ja, als ik zo terug denk denk ik dat mijn keelpijn een griepje was. Ik was kort daarvoor bij mijn zus en daar waren ze net allemaal ziek geweest, ook griep.
Maar ik werd een beetje angstig omdat ik die tandvleesontsteking daarna kreeg, met heel vervelend terugtrekkend tandvlees.
Ook mijn keel voelt nog wat ruw aan, maar als ik daar weer over nadenk. Ik woon tijdelijk in een woning waarbij de lucht in de woonkamer vreselijk droog is. En iedere keer als ik vergeet een bekertje water neer te zetten dan krijg ik weer een wat geirriteerde keel, zo ook deze week weer.Ik geloof dat ik mezelf gek zit te maken.
Maar stel ik heb ghonoroe of chlamydia. Dat is toch goed te behandelen? Dat gaat toch weer over?
Nochmaals bedankt, jullie hebben me weer een beetje uit de stress gehaald. Maar toch blijft het wel heel spannend tot ik die test heb gedaan.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2016 om 09:00In principe zijn alle soa’s m.u.v. HIV heel goed te behandelen zodat ze ook weg zijn.
De klachten die je hebt komen in principe alleen maar voor bij mensen met een HIV infectie die daarnaast ook nog problemen hebben het immuunsysteem of nog andere aandoeningen hebben.
ReagerenAnoniem16 april 2016 om 11:56Pfff … nu schiet ik wel weer in de stress hoor. 🙁
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2016 om 14:39En waarom schiet je nu weer in de stress?
Als iemand problemen heeft met het immuunsysteem of andere aandoeningen heeft zijn de bekend. Mensen zijn daar doorgaans mee in behandeling. En dat lijkt me bij jou dus niet aan de orde.
ReagerenAnoniem16 april 2016 om 16:31Tandor,
Ik heb alleen dichte neus en slijm in me keel. Heb geen pijn met slikken of bij het eten. Het “risicocontact” was 5,5 week geleden. Voor de rest geen klachten.
Ik had gelezen op aids.startpagina dat infecties aan de luchtwegen niet indicatief zijn voor hiv.
Wat denk jij hierover?
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2016 om 17:12Dat lijkt toch meer op een verkoudheid. Met HIV heeft dat niks te maken.
Je zit jezelf gek te maken. Blijf van het internet af..en ga niet naar symptomen zoeken
ReagerenAnoniem16 april 2016 om 18:41Dat zei mijn huisarts ook al. En aangezien ik alleen gepijpt werd en voor de rest niks . Kan het al niet zo zijn volgens iedereen(soaaids-lijn, huisarts en allemaal buitenlandse websites) maar toch wilde ik even dubbel checken of verkoudheid er mee te maken kan hebben.
Reageren
Bedankt voor het snelle antwoord