Ongeveer 3,5 maanden geleden heeft er een vrij beurt plaatsgevonden met een andere man. hierbij is geen anale sex geweest maar wel door beide partijen gepijpt. Ik heb hier herpes aan overgehouden aan de mond met alle klachten die hierbij horen. Gezwollen lymfeklieren, tintelingen, blaasjes in de mond etc. Ik heb overigens geen koorts gehad of iets dat lijkt op een griep.
Daarnaast heeft dit mij een hele hoop stress opgeleverd. Met name over o.a. HIV en syfilis. Nu de afgelopen dagen heb ik ineens 2 voelbare (opgezwollen?) kliertjes aan beide kanten van de onderkaak en loop ik mezelf gek te maken. Ik weet dat mijn tandvlees niet helemaal 100% is en ben daardoor stiekem toch bang dat ik mogelijk iets heb opgelopen. Het zit volgens mij vooral tussen mijn oren. Is het handig om alsnog een test te doen voor bijv. HIV of acht je de kans te klein? Er heeft geen ejaculatie in de mond plaats gevonden.
Ipv je nou gek te maken, kun je beter naar de huisarts gaan en een test laten doen. Dat is de enige manier om daar zekerheid over te krijgen
Thanks ga ik volgende week doen. Denk je dat er een reële kans op hiv aanwezig is ?
Bij orale seks is de kans doorgaans erg klein maar omdat je ook een herpes infectie hebt opgelopen kan ik daar verder niets over zeggen
BTW de kliertjes zullen niets met HIV te maken hebben, maar kunnen wel met herpes te maken hebben of gewoon een virus zoals verkoudheid of idd met je tandvlees
Het is maar de vraag of je hierdoor een herpes infectie hebt opgelopen, of dat een bestaande herpes infectie (b.v. door stress) ineens actief is geworden en een uitbraak heeft gehad.
Vrijwel elke volwassen persoon heeft ooit wel eens een herpes infectie aan zijn of haar mond gehad, vaak als klein kind al. Sommige mensen hebben daarna nooit meer een uitbraak, tot ineens een bepaalde trigger voor een uitbraak zorgt.
Opgezette klieren kunnen inderdaad heel goed door de herpes komen. Omdat het contact al meer dan 3 maanden geleden is geweest, kan je best gewoon een test doen. Bloed kan getest worden op hiv en syfilis, dan heb je direct duidelijkheid. Indien wenselijk kan je ook gonorroe en chlamydia laten testen, maar dat gaat via urine.
Dank voor alle nette reacties. Zou het dan gewoon stom toeval zijn die herpes?
De eerste herpes signalen kwamen 1,5 week na de gemeenschap en aangezien ik verder nooit echt dit soort dates heb kan ik me niet voorstellen dat ik het elders heb opgelopen. Ik heb de persoon overigens nog een aantal keer gesproken. Hij geeft aan dat hij zich eenmaal per kwartaal laat testen en daarnaast zelf nooit merkbaar herpes heeft gehad. Ik heb niet perse een slecht beeld bij deze persoon
Nog wel één vraag John, je geeft aan: maar omdat je ook een herpes infectie hebt opgelopen kan ik daar verder niets over zeggen. Kan dit met elkaar te maken hebben?
De meest voor de hand liggende stap is gewoon een test doen en hopelijk dit hoofdstuk afsluiten. Ik ben al iets meer gerustgesteld na jullie berichten, thanks! Soms kan de angst het ineens overnemen.
Primaire herpes klachten (dus wanneer je geen herpes had maar voor het eerst een besmetting oploopt) komen doorgaans eerder dan na 1,5 weken. Meestal al binnen 3 a 4 dagen na de infectie.
Laat je testen en sluit het af, dat is het beste advies.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Yes!! Ik ben 100% gezond. Nog nooit zoveel stress ervaren. Dit hoofdstuk is afgesloten. Nogmaals dank voor alle reacties en hopelijk tot nooit 😉