Zoeken Vraag het forum

Angst voor hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem013

Hoi

Ik lees al de afgelopen vier maanden mee op dit forum. Op zoek naar mensen met de zelfde symptomen of mensen die geluk hebben.

Ik heb 3.5 maanden geleden een risico gelopen. ( alles was met condoom, maar ik had het in mijn hoofd gehaald dat het misschien niet helemaal veilig was). Een week later kreeg ik last van(nacht) zweten en had ik geen eetlust meer. In diezelfde periode zat ik veel op Google te zoeken naar hiv en hiv symptomen.  Daarna heb ik vrij vlot een test gedaan. Via stadskliniek. Zn 2 weken na risico. Deze was negatief, maar natuurlijk nog niet betrouwbaar. De weken daarop heb ik mijzelf suf gezocht op fora. Ik las dat je keelpijn kon krijgen .  Ik kreeg een brok in mijn keel en last van mijn keel. Ik las dat je nekklachten kon krijgen. Deze kreeg ik, net als spierpijn door de rest van mijn lijf. Ik heb in deze periode echt vaak gedacht dat ik het had. Ik had zelfs het idee dat mijn partner en zoon het zouden hebben. Zonder contact.

De spierpijn bleef en ben hier voor naar de fysio en masseur geweest. Het leek erg veel op veel opgeslagen spanning door stress.

Vandaag  14 weken na dato nog een test gedaan. Sneltest via stadskliniek. En gelukkig negatief zonder twijfel.

Er gaat een hele last van mijn schouders.

Ik hoop en wil iedereen aangeven dat het enige wat je echt kan doen testen is. En dat je lijf best veel dingen met je doet onder druk van spanning en stress.

Als er vragen zijn hoor ik dat.

Wees positief en laat je testen. Je 3 maanden gek maken heeft geen enkele zin.

3 reacties
    Reageren
    Mitat

Hey Anoniem,

Ik ben ook me suf aan het googlen geweest en heb de meeste klachten gehad.

Mijn laatste test was met 10 weken en 6 dagen.

Zaterdag ga ik me testen bij 12 weken ook bij stadskliniek.

Zelfs nu heb ik bepaalde angsten.

Zijn 3 maanden hetzelfde als 12 weken of 90 dagen?

Zijn er naalden gebruikt die besmet waren?

Is 10 weken en 6dagen betrouwbaar?

En van allerlei dit soort vragen.

Heel lief van je om deze topic te openen.

Denk dat ik een afspraak ga plannen met een psycholoog zo snel mogelijk.

Reageren
    Anoniem

Ik ben express een paar dagen later gegaan zodat de 3maanden zeker voorbij waren.

Naalden kwamen nieuw uit verpakking

Ik maakte me ook zo druk. Test bij 14 weken en dan moet het echt afsluiten

Reageren
    Mitat

Ja inderdaad. Er worden geen gebruikte naalden gebruikt. Zelfs in geval van. Dan nog kom je na minuten naar binnen en begin je met gesprek dus die virus is dan al dood.

En ik lees dat 12weken gewoon klaar is. Veel eerder al maar goed.

Dat zijn mijn strespunten op dit moment.

Reageren
Reageer op: Angst voor hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.