Home / Hiv & Aids / Hiv?
Wat het risico ook was, 4 weken 95%, 6 weken 98 en 3maanden 100%. Balen dat hij nu aangeeft positief te zijn. Misschien door het vele vragen zegt hij dit express, blijf rustig want als insertief persoon en ookal zou je geen condoom gebruiken is de kans redelijk aanwezig dat je niet besmet bent. Je hebt condoom gebruikt en hoogst waarschijnlijk was je plasbuis dus wel bedekt. Als je verder ook geen bloed gezien hebt is dat ook een pluspunt. Ik probeerde een bestand bij te voegen van cdc in amerika. Deze geeft aan dat de kans voor insertief anale seks zonder condoom bij positief persoon: lager dan 1%. Als hij recent besmet is, is de kans hoger, langer is wat lager en als hij medicijnen gebruikt en een zeer lage viral load heeft helemaal laag. Als je de ontvangende persoon was is het een veel hogere kans. Gewoon dus 4, weken test en dan voor je gemoed 6 weken, 8 weken en als laatste 12 weken. Maar als 6 weken negatief is is de verwachting dat hij omslaat naar positief bij 12 weken bijna nihil.
Ja maar wat nou als hij serieus is en niet grappig wil zijn.. kan het dan nog wel zo zijn dat ik geluk heb gehad of ben ik dan zo goed als zeker besmet
@ anoniem van 18.59 uur
[quote]Gewoon dus 4, weken test en dan voor je gemoed 6 weken, 8 weken en als laatste 12 weken[/quote] dat is wel een beetje overdreven.
4 en 12 weken of 6 en 12 weken is toch echt wel voldoende.
Nee, je kunt niet met 100% zekerheid zeggen dat je bent besmet. Dat is wat ik straks ook al aangaf. Door het gebruik van de condoom neemt het risico af, ook al is die stuk gegaan. maar ik kan er niet omheen: er blijft een risico
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!