Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vera

Dank voor je snelle reactie John. Is het dan nog nodig de test bij 12 weken te herhalen of zal de test bij bijna 9 weken voldoende zijn?

John (moderator)

Dat is ruim voldoende. Hertesten is dan niet nodig

Reageren
    Alfonso

Hi John. Ik wil een hiv test doen bij soapoli-online. Zij geven aan dat hiv 1 na 4 weken uit te sluiten is. Het is een thuistest en wordt opgestuurd naar een lab. Nu kunnen zij het mooi verkopen maar wat is jouw mening hierover? Op soaaids staat deze website als tip.

Reageren
    John (moderator)

Ik ben van menig dat er toch een periode van 6 weken voor aangehouden moet worden.
    Je kunt wel met 4 weken testen en dan krijg je ook redelijk betrouwbaar resultaat, maar er moet dan alsnog een controle test worden gedaan bij 6-8 weken

Reageren
    Alfonso

Dus hoe dichter naar de 6 weken hoe beter

Reageren
    John (moderator)

Nee, na 6 weken

Reageren
    Jazz

Hoe betrouwbaar is een 3e generatie test na 6 weken en 2 dagen?

Reageren
    John (moderator)

Wie doet er dan nog 3de generatie testen?

Reageren
    Jazz

Ik heb via een particuliere instantie laten testen en weet niet zeker of het een 4e generatie test is geweest. Mocht het een 3e generatie zijn geweest, hoe betrouwbaar is het resultaat dan?

En wordt een 3e generatie echt zo weinig nog gebruikt?

Reageren
    John (moderator)

In Nederland worden eigenlijk alleen nog maar 4de generatietesten gebruikt
    Voor een 3e gen test gelden minimaal 8 weken en een hertest bij 3 maanden

Reageren
    Chant

Hallo,

ik had een vraag, hoelang word de 4e gen test hiv al gebruikt in nederland ?

Reageren
    John (moderator)

2 jaar

Reageren
    Bart

Hoe werkt een 4gen test precies? Uitslag is vaak met een week à 10 dagen bekend, terwijl andere uitslagen van een algemeen bloedonderzoek er vaak sneller zijn, hoe kan dat?

Reageren
    John (moderator)

De uitslag van een 4de gen test kan binnen 12 dagen bekend zijn. Dat ligt toch echt aan het LAB

Reageren
    Bart

Afgelopen vrijdag einde dag een bloedafname gedaan in het ziekenhuis. Bloed zal getest worden met een 4e generatie hiv test. Heeft het zin morgenochtend al voor de uitslag naar de HA te bellen of is dat echt te kort? Zit zo in spanning dat het mijn dagelijks functioneren beïnvloed. Weet niet of er in het weekend onderzoek verricht wordt. Ben steeds zo bang dat ik gebeld wordt op het werk met slecht nieuws..  net aan een nieuwe baan begonnen

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.