- Mamske18 mei 2018 om 02:16
Best Allen Ik hb onveilig sex gehad met me vriend tijdens me menstruatie en kreeg na 3 weken een lichte hoofd en spierpijnen en zere keel en branderige gevoel in me oksels knieen en elleboog. 5 weken na onze sex heb k een hiv antibody test gedaan waarbij bloed van me is afgetapt en die was negatief. Na 6 weken heb k een orale swab hiv test gedaan ook negatief . Maar k bn wel positief getest voor gonorroe en k ben 2 maandne zwanger. Ik stress enorm OmdTk niets weet hoe betrouwbaar de test Is en Ik zit nu op me 8 ste week en wil weer testen . K hb advies nodig . Hoe betrouwbaar kan me test resultaat zijn want k hb een hoge risico opgelopen. Help please.
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2018 om 08:17Laat dan een nieuwe combi test doen bij huisarts of ziekenhuis
ReagerenMamske18 mei 2018 om 12:10
ReagerenIk weet niet als dat hier in Suriname gedaan wordt. Ik stress me kapot
John (moderator)
18 mei 2018 om 12:12Dat moet je dan even navragen…
ReagerenMamske18 mei 2018 om 12:39Dus Standor de Gewone hiv antibody test s dus niet betrouwbaar vergeleken met de combi test???
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2018 om 13:06Wel betrouwbaar maar dan moet er 3 maanden na het contact nogmaals een controle test worden gedaan
ReagerenMamske18 mei 2018 om 14:07Tandor, Is de kans dat een negatieve hiv test resultaat van 5 en 6 weken veranderd bij de 3de maand test?
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2018 om 16:02Ik verwacht het niet. Alleen is de orale test niet zo betrouwbaar
ReagerenMamske18 mei 2018 om 17:23
Reageren- Ik ga sowieso nog eens een conclusieve hiv antibody test doen bij 8 weken en 12 weken na blootstelling omdat de symptomen me verstand te boven gaan en me risico was hoog. Ik hoop alleen niet dat t is resultaat van 5 weken veranderd want ik zit daarmee en dat frustreert me zeer waardoor Ik dagelijks niet kan focussen.
Mamske19 mei 2018 om 21:52Beste Tandor,
ik kom toch effe terug . Door stress Ben k terug gaan vragen in het lab en de test die gedaan was bij de 5de week was gewoon een snel test of rapid test Maar niet met een vingerrpik. Men had bloed afgetapt van me arm. En bij de 6de week was wel die oral swab. Ik heb ook gevraagd en er worden Nergens in Suriname combi testen of duo testen gedaan. Is die rapid test bij de 5 week wel heel betrouwbaar want na alle verschijnselen die k hb gaat dit me verstand te boven. Ik wil nu bij me 8ste week testen Maar Ben zo bang dat ie positief wordt vanwege me hoge risico. K zie datje veel weet hiervan heb dus vandaar dat k t vraag in hoeverre de rapid test bij 5 weken betrouwbaar zit?sowieso mogen ook anderen die veel van af weten reageren. Ik Ben enorm gestrest om me domme fout. Help
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2018 om 22:16Moeilijk voor mij om daar zo iets over te zeggen. Ik weet namelijk niet wat er precies voor testen zijn gedaan en dat de laatst beschikbare testen waren.
Reageren
Is er getest op antilichamen EN antistoffen?Mamske19 mei 2018 om 23:40Enige test die gedaan is geworden bij 5 weken is de sneltest waarbij er getest wordt op antilichamen mbv bloed uit de armen. En daarna bij 6 weken is er weer een sneltest gedaan maar dan waarbij er speeksel genomen werd. Er is verder geen andere test gedaan. Elisa wordt pas gedaan bij positive test waarbij de CD4 bepaling gedaan wordt. Dus vandaar dat K j vroeg . Ik weet zelfs niet hoe accuraat te snel test is bij 5 weken ?
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2018 om 23:56Dan zal er bij 3 maanden toch een controle test moeten worden gedaan
ReagerenMamske20 mei 2018 om 01:23Okay Dankje. Maak me echt zorgen . Omdat ik op sommige sites lees dat de hiv snel test vr antilichamen wel voor 95 % betrouwbaar is bij 5 weken. Echt K voel me bekneld en weet geen raad meer.
ReagerenJohn (moderator)
20 mei 2018 om 08:49Grote probleem voor mij is, dat ik niet weet welke test er is gebruikt. Er is een speekselsneltest die zeker betrouwbaar is. Maar voor deze testen geldt de windowfase van 12 weken. Echt betrouwbaar testen met deze test kan dus eigenlijk pas, 12 weken na het onveilige contact. Bloedonderzoek bij 5 weken op antilichamen is zeker ook betrouwbaar. Maar er zal dan altijd nog een controle test meten worden uitgevoerd bij 3 maanden afhankelijk van de testmethode die is gebruikt.
Reageren