- Ongerust21 november 2022 om 21:38
Hoe betrouwbaar is een hiv test op 4 weken?
Ik heb me vorige week laten testen na een risico contact ( onbeschermde vaginale seks ) en men soa en hiv test kwamen negatief terug.Heb spijtig genoeg deze week ( week 5) last gekregen van gezwollen lymfeklieren in hals, lies en onderbuik. En heb ook last van spierpijn, beetje pijn aan gewrichten en ben wel vermoeid. Hoofdpijn is ook wel aanwezig maar niet altijd.
Diegen waarmee ik seks heb gehad. Heeft me vandaag laten weten dat haar soa testen negatief waren.
Het stelt me wel beetje gerust.
Maar de pijnlijke klieren in lies en onderbuik maken me wel zorgen. Nog nooit gehad.Ik lees op sites dat je pas na 3 maand met zekerheid kunt zeggen dat je geen hiv. In belgie (itg) en UK spreekt men van 4 weken… en soms lees je ook 6 weken of zelfs 6 maand. Vanwaar deze verschillen? In alle gevallen gaat het over de 4de generatie hiv testen. Deze test werd ook bij mij gebruikt. Er staat toch op HIV ( ag+as ) dus vermoed dat dit een 4de generatie is.
Men test is bij de huisarts gebeurd. Maar deze spreekt dat ik na 6 maand me nog eens moest komen testen omdat ze dat dan pas kunnen uitsluiten…1 reactieReagerenJohn (moderator)
21 november 2022 om 21:46Vanaf 6 weken kan er betrouwbaar worden getest.
Reageren
Vanaf 4 weken kan ook, maar dat is minder betrouwbaar en dan moet er sowieso nog een controle test worden gedaan bij 6-8 weken