Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angstig

Net wel de uitslag ontvangen van mijn test na 25 dagen i.p.v. 28 dagen, deze was negatief. Deze heeft dus nu 0% betrouwbaarheid of kan ik hier, gelet op het geringe risico (dit is wat de medewerker van soaaids nederland mij vertelde) gewoon wel een waarde aan hechten, niet meer stressen en gewoon nog een keer voor lering en vermaak een controle test na 3 maanden doen?

John (moderator)

De betrouwbaarheid is niet 0%. wellicht 79%.
    Na 3 maanden testen is in principe niet nodig. 6-8 weken is voldoende

Reageren
    John (moderator)

Dat zou idd van de kuur kunnen komen. Vraag aan de huisarts een recept voor een anti-schimmel gel

Reageren
    Simon

Beste John,

Ik liet bij de huisarts bloed trekken voor zen algemene check up, maar vroeg hem ook op hiv te testen aangezien ik een klein risicocontact had.

De test vond plaats 5 weken na het contact.
    Mag ik aannemen dat dit voldoende zekerheid geeft?
    Zo ja, hoeveel %?

Volgens de dokter wel.
    Echter lees ik meestal dat dit pas na 6 weken 100% is. Maar soms ook tussen 4 en 6 weken.

Thx,

Simon

Reageren
    John (moderator)

De test is betrouwbaar. en meer dan 95%

Reageren
    Simon

Bedankt! Opnieuw testen niet nodig?

Reageren
    John (moderator)

Als ik de richtlijnen volg zou je nog een keer moeten testen. Maar ik denk niet dat het nodig is

Reageren
    Simon

Bedankt!
    Daarop volgend. Klopt de stelling dat indien ik hiv conversie symptomen heb na 2 weken en de hiv test na 5 weken negatief is, dat de symptomen na 2 weken niets met hiv te maken heeft?

Reageren
    John (moderator)

Die stelling klopt

Reageren
    anoniem

ik ben iemand anders heb na 6 weken 42 dagen getest(negatief) wel met een transseksueel alleen onveilige orale seks gehad zonder condoom beide kanten.is dit ook voldoende of na 3 maanden nog een keer?

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan voldoende

Reageren
    anoniem

Hi, ik heb een vraagje over een HIV thuis test, dus zo’n test waarbij je na 15 minuten de uitslag hebt. Indien je deze test doet 2-3 jaar na het mogelijke contact en hij is negatief, hoe betrouwbaar is deze test dan?

Alvast bedankt!

Reageren
    Anoniem

Deze thuis testen zijn eigenlijk helemaal niet zo heel betrouwbaar.

Echter, stel dat jij 2 tot 3 jaar geleden hiv zou hebben opgelopen, en je hebt daar geen behandeling voor gehad, dan was je nu ernstig ziek geweest.

Reageren
    anoniem

Oh, ik lees juist overal dat je makkelijk 5-10 jaar kan rondlopen zonder dat je iets van klachten merkt, maar dat je het dus wel hebt. Of klopt dat niet?

Reageren
    Anoniem

De meeste mensen ontwikkelen wel klachten.

Als je een hiv test wilt doen, kan je best een test doen bij de huisarts of een bij een private kliniek waarbij bloed wordt afgenomen in een buis die wordt ingezonden naar een laboratorium.

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.